نشست روسای سه حزب مطرح یونان با رئیس جمهور این کشور

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،’کارولوس پاپولیوس’ رییس جمهور یونان روز یکشنبه رهبر سه حزب راستگرای محافظه کار دمکراسی نوین، سوسیالیست پاسوک و چپ ائتلاف ( سی ریزا) را برای رایزنی درباره راه های احتمالی خروج از بن بست سیاسی کنونی در این کشور به حضور پذیرفت.

رئیس جمهوری یونان در این جلسه به عنوان رئیس جلسه امروز سران سه حزب مطرح یونان ، با تشریح کردن اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، بر ضرورت همکاری و یافتن راه حل مناسبی برای برون رفت از این بن بست تاکید کرد.

این جلسه یک ساعت و نیم طول کشید و پس از اتمام آن، هیچیک از روسای احزاب شرکت کننده حاضر به گفت و گو با خبرنگاران نشدند.

براساس گزارش رسانه های خبری یونان،رئیس جمهوری یونان روسای دیگر احزاب کوچک از نظر قدرت سیاسی و آراء را به ترتیب امروز و فردا به حضور خواهد پذیرفت.

بر اساس قانون اساسی کشور چنانچه حزبی نتواند بطور مستقل تعداد کرسی های کافی مجلس را برای تشکیل دولت به خود اختصاص دهد،حزب اول تا سوم با حکم رییس جمهور برای تشکیل دولت با دیگر احزاب سیاسی رایزنی خواهد کرد و چنانچه تلاش ها برای تشکیل دولت به بن بست برسد، رییس جمهور موظف است با سران احزاب سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی،نشستی برگزار و آنان را تشویق به همکاری کند.

درصورتی که این نشست نیز به تشکیل دولت ائتلافی منجر نشود، انتخابات عمومی در این کشور برگزار خواهد شد.

‘ اونگلوس ونزلوس’رهبر حزب پاسوک سوسیالیست روز جمعه نتوانست حزب چپ ائتلاف یونان ( سی ریزا) را به ائتلاف متقاعد کند و از این روی احتمال دارد مردم یونان باردیگر به پای صندوق های رای بروند.

تقریبا از یک هفته پیش رایزنی های فشرده برای تشکیل دولت ائتلافی آغاز شده است اما مذاکره کنندگان هنوز نتوانسته اند به یک جمع بندی کلی در این باره دست یابند.

**۲۱۷۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.