نشست سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان به تعویق افتاد

۲۹م دیماه ،

یک روزنامه پاکستانی گزارش داد که تداوم تحصن طاهر قادری، رهبر مذهبی مخالفان پاکستان دولت این کشور را مجبور کرد که نشست دو روزه وزیران امور تجاری پاکستان، افغانستان و ایران را که قرار بود در تاریخ ۱۸ و ۱۹ ژانویه (۲۹ و ۳۰ دی ماه) برگزار شود را به تعویق اندازد؛ این سومین باری است که این مذاکرات به تعویق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اکسپرس تریبیون، به نقل از یک مقام افغان در اسلام‌آباد گزارش داد: پاکستان اکنون تاریخ‌های تازهی را برای این نشست سه جانبه پیشنهاد داده است که ۱۰ و ۱۱ فوریه (۲۲ و ۲۳ بهمن ماه) است.

این مقام افغانستان که خواست نامش فاش نشود گفت که وزیران امور خارجه و تجاری پاکستان به طور رسمی دولت‌های ایران و افغانستان در جریان به تعویق افتادن این نشست قرار دادند.

وی گفت: وزیر امور خارجه به ما گفت که مذاکرات سه جانبه به سبب شرایط غیرقابل اجتنابی به تاخیر افتاده است.

یک منبع سفارت ایران در پاکستان نیز خبر به تعویق افتادن مذاکرات را تایید کرد.

این نشست به دنبال نشست سه جانبه این کشورها که در ماه فوریه سال میلادی قبل در اسلام‌آباد با حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان و آصف علی زرداری، رییس‌جمهور پاکستان برگزار شد، برگزار می‌شود.

در نشست سال قبل رییسان‌جمهور سه کشور از وزیران امور تجاری خود خواستند که همکاری‌ها برای توسعه اجتماعی – اقتصادی در منطقه را اولویت‌بندی‌کنند.

مقامات پاکستان گفتند که وزیران امور تجاری سه کشور گام‌هایی را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی ارائه خواهند کرد، گامی که برای افزایش توان اقتصادی سه کشور همسایه حیاتی است.

در چهار ماه اخیر این سومین باری است که مذاکرات سه جانبه افغانستان، پاکستان و ایران به تعویق می‌افتد.

وزیران سه کشور قرار بود در ماه اکتبر و نوامبر سال میلادی قبل دراسلام‌آباد با یکدیگر دیدار کنند، اما به نقل از بعضی منابع پاکستانی نشست آن‌ها به سبب مشغله‌های ضروری وزیر تجارت پاکستان نتوانست برگزار شود.

وزیران سه کشور در این نشست دربارهٔ احتمال افزایش میزان تجارت و چگونگی تسهیل روابط تجاری و برداشتن موانعی که در این مسیر قرار دارد گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.