نشست سه ساعته نمایندگان رئیس جمهور با نمایندگان مجلس/تکلیف سوال از رییس جمهور فردا مشخص می‌شود

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، سوال‌هایی در مورد کنترل نرخ ارز، افزایش قیمت ارز در بازار، قاچاق کالا و تحریم‌ها از نمایندگان دولت مطرح شد.

آن طور که غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به خبرگزاری خانه ملت گفته است: نمایندگان دولت اعلام می کردند آنچه در نوسانات نرخ ارز امروز دولت با آن مواجه است،« بخش عمده آن به تحریم‌های اعمال شده در طول چند ماه اخیر برمی گردد.» اما دولت با تمام این تحریم ها، مدیریت مناسبی بر شرایط داشته است.

 کاتب با اشاره به پاسخ های مطروحه در این جلسه تاکید کرد: نکته دیگری که دولت و نمایندگان رییس جمهور به عنوان دلالی تغییر نرخ ارز اعلام می‌کردند، بحث عمده قاچاق کالا و واردات انجام شده بود.

 وی ادامه داد: نمایندگان سوال کننده عامل عمده دیگری را اضافه می کنند مبنی بر این که دولت می توانست بر این مسائل مدیریت کاملی داشته باشد تا این عوامل جانبی تا این حد تاثیرگذار نباشند.

 کاتب با تاکید بر این که تکلیف سوال از رییس جمهور فردا تعیین می‌شود، افزود: به خاطر این که تعداد نمایندگانی که سوال کننده بودند زیاد بود، به نماینده نمایندگان اجازه نداده بودند تا شخصا در این محل سوال کند و بنا شد فردا صبح جمعی از نمایندگان سوال‌کننده در جلسه‌ای حضور پیدا کنند و نظر جمع را جویا و نتیجه را کتبا به هیئت رییسه اعلام نمایند.

 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص علت عدم حضور خبرنگاران در این جلسه گفت: با توجه به مسائلی در خصوص درآمدهای ارزی و کلیات پیش بینی آینده در این جلسه و شرایط سیاسی و تهدیدهایی که علیه کشور در زمان حاضر مطرح است، واضح است که امکان حضور خبرنگاران و درز برخی از اطلاعات از این جلسه وجود نداشت.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.