نشست شورای گفتگوی دولت و “بخش خصوصی” جدی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان برگزاری موفق اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم تأکید کرد: همگرایی همه بخش ها برای ایجاد جهش در رشد اقتصادی و ایجاد تحولات پایدار و مثبت، ضروری است و هر دو طرف عزم جدی دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصاد در ممتاز نیوز، یحیی آل اسحاق اظهار داشت: این نشست در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بوده و تاکنون ۳۲ نشست برگزار شده است.

وی گفت: ترکیب شورا شامل وزرای اقتصادی و فعالان و نهادهای بخش خصوصی است و باید با شناخت واقعیت ها و

نیازهای  اقتصادی تلاش کنیم برای رفع مشکلات کوتاه مدت، تدبیرسازی و برای برنامه ریزی بلند مدت هم بسترسازی شود.

آل اسحاق تاکید کرد: این دولت در تعامل با بخش خصوصی جدی است و دو طرف می خواهند بر اساس شرایط اقتصاد ملی و بین المللی بستر کارآمدی را برای جهش اقتصادی فراهم آورند و این نشست ها در سطح ملی و استانی برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه آهنگ رشد تجارت از رشد تولید در کشورهای پیشرفته جلوتر است، گفت: باید با ساماندهی محیط های بین المکللی اقتصاد ملی، سهم ایران را از تجارت جهانی افزایش دهیم تا مزیت های نسبی کشور هم در تولید ثروت شکوفا شود.

آل اسحاق اظهار داشت: تجارت یکی از منابع ناب برای افزایش نرخ رشد اقتصادی است و همه کشورها به توسعه تولید صادرات محور می اندیشند.

وی گفت: بخش خصوصی با همه واقعیت های اقتصادی کشور در روی زمین آشنایی کامل دارد و می تواند در تدبیرسازی به دولت کمک کند و باید از فضای مثبت و‌ آرامش بازار حفاظت کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.