نشست شیعه شناسی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘احمد نثاری’ مدیر انتشارات امیرکبیر در این نشست با بیان آنکه این کتاب طی یکسال به چاپ پانزدهم رسیده، گفت: این اثر به نقش کسانی که در حوزه های مختلف چون ریاضی، حدیث، پزشکی، فلسفه، حکمت و تاریخ تاثیر گذار بوده و به عنوان شیعه شناخته شده اند و یا احتمال شیعه بودن آنها وجود دارد پرداخته است.

وی افزود: با توجه به موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف، بطور قطع جهان از ما در این خصوص مطالباتی دارد و انتشار این اثر به دیگر زبان ها، پاسخگوی چنین مطالباتی خواهد بود.

‘قاسملو’ یکی از افرادیکه در تدوین این اثر با ولایتی همکاری داشته، با یادآوری آنکه این اثر سال گذشته نیز در نمایشگاه عرضه شده، افزود: این کتاب با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد؛ اما انتقادی که به این اثر وارد شد آن بود که به نقش بانوان نپرداخته که در ویرایش دوم تغییراتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در ویرایش دوم حجم کتاب تغییر یافته، بطوریکه از ۱۸ فصل به ۲۵ فصل ارتقا یافته و نسخه ویرایش آن زمستان وارد بازار خواهد شد.

‘سیدمهدی خاموشی ‘رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بیان آنکه تا کنون چنین اثر جامعی درخصوص تاثیرگذاری دانشمندان شیعه در تاریخ و تمدن فرهنگ ایران تدوین نشده است، گفت: وقتی خبر تدوین این اثر منتشر شد، اعلام کردیم چاپ آن را به انتشارات امیر کبیر واگذار خواهیم کرد.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می شود.

فراهنگ **۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۵۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.