نشست علمی “دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی” برگزار می‌شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نشست علمی تخصصی با موضوع “دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت‌باوری” توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ حجت‌الاسلام احمدرضا صفا مدیر گروه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مؤسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه؛ گفت: نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت‌باوری، مفاهیمی هستند که در تاریخ فلسفه به ‌طور عام و فلسفه علم به ‌طور خاص بسیار مورد رجوع و بحث بوده‌اند. این بحث به معرفی مفاهیم مذکور از مناظر گوناگون پرداخته و هر تعریف در هر منظر را ارزیابی کرده است.
حجت الاسلام صفا ادامه داد: دامنه نسبی‌گرایی، بسیار مبسوط بوده، شاید تنوع آن به هزار نوع برسد و چه بسا به ‌نحو مضمون و ناآگاهانه بر عادات شناختی پژوهشگر مؤثر شود. در این بحث به عینیت‌باوری (که در تقابل با نسبی‌گرایی بوده و گونه‌ای مطلق‌گرایی است) نیز پرداخته شده و نشان داده می‌شود که این گرایش میراث تفکر نیوتنی ـ دکارتی است و گرایشات جدید فلسفه‌ علم، آن را پشت سر گذارده است.
وی ادامه داد: در این نشست علمی تخصصی آقایان نبوی و ملایری به عنوان سخنران ایراد سخنرانی خواهند کرد همچنین دو استاد برجسته حجج اسلام علیرضا قائمی‌نیا و عبدالحسین خسروپناه نیز به عنوان ناقد حضور خواهند داشت.
بنابراین گزارش، نشست دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت‌باوری صبح روز یکشنبه ۷ آبان‌ماه ۹۱ با حضور صاحبنظران در این زمینه، دانشجویان و دانش پژوهان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار معرفت پژوهشگاه به آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود. حضور در این نشست برای عموم علاقمندان بلامانع اعلام می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.