نشست فوق العاده پارلمان عراق غیر رسمی شد

۱۸م دیماه ،

dpa-10.jpg

پارلمان عراق با حضور ۱۵۶ نماینده از نمایندگان فهرست العراقیه، ائتلاف کردها، جریان صدر و فراکسیون “شهروند” نشستی را برگزار کرد که به سبب به حد نصاب نرسیدن اعضا این نشست جنبه‌ مشورتی پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز عراق، محمد الخالدی، هماهنگ کننده مسائل مربوط به پارلمان عراق اعلام کرد: ظهر امروز (یکشنبه) پارلمان عراق به درخواست اسامه النجیفی، رئیس پارلمان نشستی را برگزار کرد که قرار بود این نشست، نشست فوق العاده برای بررسی بعضی از قوانین مصوب پارلمان باشد اما به سبب به حد نصاب نرسیدن اعضا این جلسه به یک نشست مشورتی تبدیل شد.

وی گفت: ۱۵۶ نماینده در نشست امروز پارلمان شرکت کردند و در صورتی که تعداد آنها به ۱۶۳ نماینده برسد جلسه به نشست فوق العاده تبدیل خواهد شد و قانون عفو عمومی و قانون بازپرسی و عدالت عراق در آن بررسی خواهد شد.

پیشتر اسامه النجیفی خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمان در روز یکشنبه شده بود تا در آن بحران سیاسی کنونی عراق و نیز قوانینی که اپوزیسیون با آن مخالفند را بررسی کنند.

صبح روز یکشنبه نیز اعضای فراکسیون‌های پارلمان عراق نشستی را در دفتر اسامه النجیفی برگزار کردند و قرار بود نتایج این نشست عصر امروز در صحن علنی پارلمان به رای گیری گذاشته شود.

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، اول وزیر عراق با اعلام اینکه نشست فوق العاده مجلس سبب عمیق‌تر شدن اختلافات در عراق می‌شود از شرکت در این نشست اجتناب کرد.

این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: النجیفی خود اکنون به بخشی از بحران تبدیل شده و نمی‌شود از وی انتظار داشت که برای حل و فصل مشکلات گامی بردارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.