نشست محرمانه ضد سوری در عربستان

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

یک رسانه عربی در گزارش تفسیریی از یک نشست محرمانه ضد سوری در شهر جده و جزئیات آموزش سه هزار مخالف سوری در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از مهر، بعضی منابع سوری خارج از این کشور در گفتگو با روزنامه القدس العربی اعلام نمودند: نشستهای غیر علنی در شهر جده عربستان برگزار شده است که شخصیتهای سعودی و غیر سعودی و حدود ۳۰۰ نفر از مخالفان سوری در آن مشارکت داشتند.

ساماندهی امور نظامی علیه نظام بشار اسد در سوریه محور این نشست بود. به سبب تصمیمات این نشست قرار است حدود سه هزار جوان سوری مخالف نظام سوریه برای آموزش نظامی به منطقه تبوک عربستان منتقل و پس از اتمام دوره آموزشی به عنوان مبارز به سوریه بازگردند.

از هر کدام از شخصیتهای مخالف سوری حاضر در این نشست خواسته شد هر کدام، ۱۰ نفر از جوانان مخالف را برای شرکت در دوره آموزشی در عربستان معرفی نمایند.

این منابع افزودند: افسران سعودی، بازنشسته نظارت بر این اشخاص را برعهده خواهند داشت و این اشخاص در این دوره فشرده آموزش های جنگ خیابانی، جنگ در مناطق کوهستانی صعب العبور و آموزشهای ویژه حمله به مراکز ایست بازرسی را خواهند آموخت و همچنین به گروهی نیز حمله به مراکز نظامی و پرتاب نارنجک و چگونگی تک تیراندازی آموزش داده خواهد شد.

این منابع اعلام نمودند که مخالفان سوری پس از پایان دوره آموزشی خود در عربستان سعودی به خاک سوریه به ویژه استانهای ادلب و حلب بازخواهند گشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.