نشست مسئولان بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق، تقویت سامانه پورتال ارزی

چکیده: راهکارهای مؤثر مدیریت بر بازار ارز امروز در جلسه مشترک مسئولان و روسای بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

در این جلسه ابتدا ویژگی ها و نحوه راه اندازی سامانه پورتال ارزی را آقای احمدی دبیرکل بانک مرکزی بیان کرد و مقرر شد: همه فرآیند عملیات ثبت سفارش ورود کالا و تسویه حساب ارزی صرفاً از طریق این سامانه انجام پذیرد.

با راه اندازی این سامانه که بخشی از سامانه جامع مدیریت تجارت خارجی بوده و با مسئولیت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دست تهیه است از بروز رانت، فساد ارزی، دریافت ارز با مدارک صوری و مبادلات غیرقانونی کالا و ارز جلوگیری خواهد شد.

آقای مالکی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم راهکارهای فوری و مؤثر را مطرح کرد و مقرر شد با مدیریت ستاد و همکاری بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پرونده تمامی شرکت ها و وارد کنندگان کالا که با دریافت ارز مرجع ، کالاها را وارد نکرده اند یا کالاها را وارد و با نرخ ارز آزاد به فروش رسانده اند ، تکمیل و برای رسیدگی در مراجع قضایی آماده شود.

با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد بانک مرکزی برای تأمین ارز عمومی مردم از جمله درمان بیماران، دانشجویی و مسافری به نحو جدی اقدام و اطلاع رسانی کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.