نشست مسئولان کشاورزی ایران و گرجستان در تفلیس برگزار شد

به گزارش ایرنا ، در این نشست گزارش کاملی از توانمندیهای بخش کشاورزی ، دامپروری و دامداری ایران به فعالان بخش کشاورزی گرجستان ارایه شد تا از ظرفیت های کشاورزی ایران مطلع شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در ادامه این نشست که با حضور وزیران کشاورزی دو کشور برگزار شد، راهکارهای همکاری های فعالان کشاورزی دو کشور در زمینه های مختلف این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی ایران در این نشست توانمندی های سه دهه اخیر ایران در زمینه های مختلف علمی، صنعتی و کشاورزی را یادآورشد و گفت: اراده دو کشور بر گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین است و تهران و تفلیس خواهان حمایت جدی از فعالان بخش خصوصی بویژه در امر کشاورزی هستند.

‘صادق خلیلیان’ ظرفیت های کشاورزی ایران و آب فراوان و خاک حاصلخیز گرجستان را مکمل یکدیگر دانست و اظهار داشت: دو کشور باید از این ظرفیتها به نحوه مناسبی استفاده کنند.

‘زازا گوروزیا’ وزیر کشاورزی گرجستان نیز در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گرجستان، گفت: همکاری فعالان بخش خصوصی دو کشور در زمینه های کشاورزی می تواند به عنوان پل ارتباطی و دوستی نقش مهمی را در توسعه مناسبات همه جانبه بین ایران و گرجستان، ایفا کنند.

گفتنی است ، وزیر جهاد کشاورزی ایران به همراه ۳۵ نفر از فعالان بخش کشاورزی برای افزایش همکاری های دو کشور در این زمینه، به تفلیس کرده است.

خاورم/۱۱۰۸**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.