نشست مسکو (۸)؛ برآیند مذاکرات ایران با ۱+۵ در روز دوم

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۰۸:۰۲:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ۵+۱ در مذاکرات امروز از ایران درخواست کرد نشست های کارشناسی پس از مذاکرات مسکو برگزار شود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، در حالی که مذاکرات دوجانبه “سعید جلیلی” دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافته است،  ایران و گروه ۱+۵ پس از پایان مذاکرات مسکو، نشست مفصلی را برای تعیین زمان و مکان مذاکرات بعدی برگزار می کنند.
قرار است نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ در نشستی مفصل جزئیات نشست بعدی را بررسی کنند.
بنابراین گزارش همچنین منابع نزدیک به مذاکرات، از احتمال تعیین “پکن” برای دور بعدی مذاکرات ایران و ۵+۱ خبر می دهند.
پس از پایان دیدار سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، چهارمین دور از مذاکرات بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک آغاز شد.
در زمان تنفس دور چهارم مذاکرات، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان چند ساعت مذاکرات ایران و ۵+۱ دیدار دو جانبه برگزار کردند. 
دور چهارم مذاکرات ایران و ۱+۵ ساعت ۱۶ به وقت تهران در مسکو آغاز شد و قرار است پس از این نشست، اشتون و جلیلی در نشست‌های خبری نتایج آن را اعلام کنند.
تیم مذاکره کننده ایران دیروز با انتقاد از فرصت سوزی گروه ۵+۱ در یک ماه گذشته و نقد پیشنهادهای ۵+۱ در گفتگوهای میان سعید جلیلی و کاترین اشتون و همچنین تبیین پیشنهاد های پنج ماده ای ایران به ۵+۱ به طرف مقابل تا امروز مهلت داده بود تا درباره مواضع ایران تامل کنند اما در مذاکرات امروز
یک عضو هیات ایرانی مذاکره کننده با ۱+۵ با اشاره به این که ایران روز دوشنبه جزییات کاملی از نظرات و پیشنهاداتش را به ۱+۵ ارایه کرده است، گفت که سرنوشت مذاکرات مسکو به گفت‌وگوهای امروز (سه‌شنبه) بستگی دارد.
در همین حال این عضو دیگر هیات مذاکره کننده ایران درمذاکرات مسکو گفت: گروه ۱+۵ زمان بیشتری را برای پاسخگویی به درخواست های جمهوری اسلامی ایران خواستار است.
 عضو مذاکره کننده هیات ایرانی در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مسکو پایتخت روسیه روز سه شنبه تاکید کرد: پیچیده بودن مذاکرات و تشریح دقیق مواضع جمهوری اسلامی از سوی هیات ایرانی به طرف مقابل دلیل اصلی درخواست ۱+۵ برای اختصاص زمان بیشتر می باشد.
این مقام ایرانی همچنین احتمال تمدید مذاکرات ایران و گروه۱+۵ درمسکو را تا فرداچهارشنبه بعید دانست و افزود: این امکان وجود دارد که ادامه مذاکرات میان طرفین در زمان و مکان دیگری صورت گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۲۰۰۲۵۳۰۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.