نشست مشترک مدیران شرکت ها ایرانی با هیات عراقی درآبادان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا دراین نشست مشاور استاندار بصره وهیات همراه و مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، روسای اتاق تعاون و اتاق بازرگانی ، صنعت معدن و کشاورزی استان خوزستان همچنین جمعی از مدیران شرکت ها و پیمانکاران ایرانی حضور داشتند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه با اشاره به توانمندی شرکت های خوزستانی در اجرای طرح های بزرگ عمرانی گفت:هشت شرکت تخصصی در زمینه ساختمان، شش شرکت تخصصی در زمینه ساخت پل و راه ، پنج شرکت تخصصی درزمینه ساخت ورزشگاه ، تفرجگاه ها و هتل ، یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت انواع شناورهای فلزی به طرف عراقی معرفی شده است.

‘رضا قیصی پور’ افزود: دو مشاور در زمینه راه ساختمان ، و دو مشاور در زمینه محیط زیست نیز از طرف عراق به منظور تبادل نظر در زمینه های مورد علاقه همکاری ، معرفی شدند.

وی اظهار داشت: شرکت های ایرانی و به خصوص استان خوزستان به لحاظ نزدیکی به استان بصره عراق می توانند نقش مهمی در اجرای پروژه های استان بصره عراق ایفا کنند.

قیصی پورهمچنین خواستارافتتاح اتاق بارزگانی، صنایع معادن استان خوزستان دراستان بصره عراق شد.

مشاور استاندار بصره نیز در ادامه با اشاره به تعریف بیش از ۸۵۰ پروژه و طرح عمرانی درسالجاری دراستان بصره خواستار مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی عراق شد.

دکتر ‘محسن عبدالحی دشی المیاحی’ افزود:استانداری بصره به صورت هفتگی پروژه ها و طرح های این استان را به صورت لوح فشرده در اختیار رایزن اقتصادی کنسولگری جمهوری اسلیامی ایران در بصره به منظور معرفی به شرکت ایرانی قرار می دهد.

وی خواستار مشارکت شرکت های ایرانی در ساخت ۱۰ هزار مسکن در استان بصره شد واظهار داشت: تاکنون فقط یک شرکت ایرانی دراین زمینه اعلام آمادگی کرده است واین شرکت نیز با گذشت سه ماه هنوز در این مورد اقدامی انجام نداده است.

مشاور استاندار بصره ورییس اجرایی تفاهم نامه همکاری بصره وخوزستان از سرمایه گذاری به عنوان سهل ترین راه جهت گرفتن پروژه ها در بصره نام برد و گفت: این مساله جزو اختیارات استاندار بصره است و برخی از پروژه های برای سرمایه گذران ایرانی تعریف شده است.

در ادامه این جلسه برخی از بازرگانان و مدیران شرکت های سرمایه گذاری استان خوزستان مشکلات فراروی سرمایه گذاری دراستان بصره را با مسوولین عراق در میان گذاشتند.ک/۴

۶۴۲/ ۷۱۰۲/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۰۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.