نشست مشترک دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه برگزار شد

۱۴ام بهمن ،

2949.jpg

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تشکیل نشست مشترک دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه در پاستور برای دستیابی به توافق نهایی درخصوص نحوه‌ی کمک به اقشار ضعیف خبر داد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چگونگی کمک به اقشار کم‌درآمد و سناریوهای مختلف در مورد اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ را محور این جلسه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، پس از حضور رییس‌جمهور در مجلس برای اعلام تصمیمات دولت در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، کمیته‌ی مشترکی از دولت و مجلس با رهنمود مقام معظم رهبری تشکیل جلسه دادند.

پیش از این، پرداخت کمک نقدی ۱۰۰ هزار تومانی یا سبد کالا به مردم در شب عید از جمله توافقات مطرح شده در این جلسه عنوان شده بود که البته دولت و مجلس دربارهٔ‌ی پرداخت نقدی یا کالا وهم‌چنین پرداخت به تمامی اقشار یا تنها اقشارآسیب‌پذیراختلاف نظرهایی دارند.

گفته شده که توافقات حاصل از این نشست مشترک که با حضور روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و بعضی نمایندگان شاخص اقتصادی وهم‌چنین بخش اقتصادی کابینه دولت تشکیل می‌شود، باید به تصویب نهایی مجلس برسد.

مجلس تاکنون با اجرای مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری مخالفت کرده و ممنوعیت اجرای فاز دوم در سال ۹۱ را نیز به تصویب رسانده؛ چرا که مجلس معتقد است اجرای فاز دوم در شرایط فعلی به تورم منجر خواهد شد. با این حال مجلس و دولت در مورد اجرای فاز دوم در سال آینده به بحث و گفت‌وگو نشسته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.