نشست هم اندیشی داوران بخش تجلی اراده ملی برگزار شد

صبح امروز با حضور عباسیان دبیر جشنواره فجر و نمایندگان و داوران ۴۰ نهاد و

نشست هم اندیشی داوران و نمایندگان بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر صبح امروز اول بهمن‌در مرکز فرهنگی اسوه برگزار شد. داوران و نمایندگان ۴۰ وزارتخانه، سازمان، نهاد و مرکز فرهنگی بخش دولتی و خصوصی در این نشست حضور داشتند.

به گزارش هنرآنلاین، در این نشست محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره و سعید الهی مدیر بخش تجلی اراده ملی و تعدادی از داوران و نمایندگان مراکز و سازمان ای مختلف صحبت کردند.

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به استقبال مراکز و سازمان ها و نهادهای مختلف در این دوره جشنواره عنوان کرد: جشنواره فجر، به منظور توسعه تعامل سازمانها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی با هنر- صنعت سینما و هنرمندان فعال در این حوزه، بخش” تجلی اراده ملی”را با مشارکت دستگاه های مربوطه در جشنواره برگزار می کند.

وی با بیان اینکه شناخت درست دستگاه های دولتی از تاثیر سینما سبب استقبال بیشتر وزارتخانه ها و نهادها از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر می گردد اضافه کرد: با توجه به ارسال فراخوان برای بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی و نیز بخش های خصوصی مرتبط با سینما، اقبال خوبی در این بخش به نسبت سال های قبل صورت گرفته است.
عباسیان با تاکید این نکته که سینما در جهان از جایگاه ویژه ای برای انتقال انواع پیام ها به مردم برخوردار است،خاطرنشان کرد: با حسن نیتی که در مدیران حوزه های مختلف به ویژه بخش های مرتبط با فرهنگ و هنر سراغ داریم انتظار می رود بخش تجلی اراده ملی کاملا هدفمند و با چشم اندازی روشن برگزار گردد و نتیجه مطلوبی از آن حاصل شود.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر بخش تجلی اراده ملی را راهی برای دستیابی روش‌های ارتباطی صحیح و علمی و نیز توسعه مشارکت‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی در حوزه سینما عنوان کرد و افزود: این نشست هم اندیشی در ارتقاء سطح کیفی این بخش «تجلی اراده ملی»، و تبیین شاخص‌های داوری و بررسی راه‌های گسترش تعاملات میان مراکز فرهنگی با هنر- صنعت سینما مهم و قابل توجه است.

عباسیان گفت: به اهتمام مدیران فرهنگ دوست در نهادها و سازمان های مختلف امسال میزان مشارکت سازمان‌ها و نهادها براساس آمار موجود با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

در ادامه مدیر بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فجر با تاکید بر اینکه سینما بهترین ابزار برای تبیین اهداف و ماموریت های دستگاه های دولتی در میان مردم است افزود: دستگاه های دولتی برای هرگونه اعتمادسازی و جلب مشارکت های مردمی در ابعاد مختلف، نیازمند بهره گیری از رسانه های گروهی به ویژه رسانه های جذاب همچون سینما می باشند تا از این طریق علاوه بر تبیین اهداف خود بتوانند انتظارات و خواسته های خود را با اقشار مختلف مردم در میان بگذارند”.
وی تصریح کرد: جشنواره فجر با نمایش تازه ترین محصولات سینمایی کشور بهترین فرصت است تا نهادها و سازمان های دولتی و حتی، بخش خصوصی مرتبط با حضور و حمایت از آن ها، علاوه بر شناسایی فیلم های مورد نظر خود، با اهالی فهیم و نخبه سینما در جهت برقراری تعامل بیشتر با آنان ارتباط موثری برقرار کنند.

مدیر بخش تجلی اراده ملی با بیان اینکه راه اندازی بخش تجلی اراده ملی از سال های قبل تاکنون در برنامه های جشنواره فیلم فجر، همواره به منظور ارتباط گیری صحیح و موثر میان سینما و دست اندرکاران واحد های فرهنگی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی بوده است.

الهی خاطر نشان ساخت: در این بخش طبق رویه جاری نمایندگانی در قالب هیأت داوری از سوی نهادها و مراکز دولتی و خصوصی مرتبط، به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند که همگی از سرآمدان و اهل فن می باشند.
وی با اشاره به ضرورت و امکان تغییر در رویه سال های قبل گفت: در برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده تا از این فرصت استفاده بهینه و موثرتری برده شود و آثاری که به انحاء مختلف از لحاظ موضوع و محتوا با فعالیت و اهداف نهادی مرتبط می باشند زودتر از موعد نمایش شناسایی شوند تا نهادهای مربوطه حضور فعال و تاثیرگزاری در جشنواره پیدا نماید. وی ابراز امیدواری کرد بخش تجلی اراده ملی جشنواره با بهره گیری از ظرفیت های موجود با کیفیتی بهتر از سال های قبل برگزار شود.

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.