نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در نیویورک

برای بررسی فیلم موهن به پیامبر اسلام برگزار می‌شود:

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در نیویورک گفت: اقدامات شنیع علیه مسلمانان تهدید کننده ثبات جهان است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمل الدین احسان اوغلی امروز سه شنبه اظهار داشت: اقدامات شنیع مانند فیلم توهین آمیز به اسلام، تهدید کننده امنیت و ثبات در جهان هستند.

وی افزود: در همین ارتباط وزیران خارجه کشورهای اسلامی هفته آینده نشستی را در نیویورک برگزار خواهند کرد تا به بررسی این موضوع بپردازند.

اوغلی که در کنفرانس مطبوعاتی در شهر جده با خبرنگاران سخن می گفت افزود: کشورهای منطقه با استفاده از تمامی امکانات خود تلاش می کنند تا مانع از چنین اقدامات شنیع شوند زیرا نه تنها احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند بلکه صلح ، امنیت و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند.

او ادامه داد: خشونت ها از احساسات جریه دار شده توسط این فیلم به وجود آمد . فیلمی که به همه ملت های مسلمان در همه مناطق توهین کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی توضیح داد: حوادثی که در بنغازی ، قاهره، خارطوم و دیگر مناطق سوء استفاده از آزادی اظهار نظر را نشان داد. قبل از این سازمان همکاری اسلامی نسبت به بروز این حوادث هشدار داده بود.
وی تاکید کرد:  دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی موفق شد موضوع فیلم توهین آمیز را در راس اولویت های نشست سالانه وزیران خارجه کشورهای اسلامی در هفته آینده در نیویورک قرار دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از روز ۲۷ سپتامبر جاری فعالیت خود را آغاز می کند.

اوغلی ادامه داد: نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی در نیویورک همه طرح ها برای دست یابی به راه حلی برای مقابله با موج روبه افزایش اقدامات تحریک آمیز ضد اسلامی را بررسی می کند. برخی کشورها طرح هایی را در این باره پیشنهاد کرده اند.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.