نصب اولین سکوی بزرگ ترین فاز پارس جنوبی در خلیج فارس تا آخر هفته

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نخستین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی iبه وزن سه هزار و ۲۶۰ تنی پس از گذشت هشت روز در محل این فاز مستقر و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا آخر هفته نصب می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، این سکو که ۳ هزار و ۲۶۰ تن وزن و ۴ هزار و ۴۱۰ متر مربع مساحت دارد، ۱۳ آبان امسال پس از پایان عملیات مهاربندی از یارد خرمشهر iبه سمت محل فاز ۱۲ حرکت کرد که iبه سبب شرایط بد آب و هوایی ابتدا iبه بندر دیر و سپس iبه محل این فاز منتقل شد.

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این سکو آخر هفته جاری روی پایه ۱۲A در موقعیت فاز ۱۲ در آب های خلیج فارس نصب خواهد شد.

متعلقات این سکو شامل ۲ جکت سه پایه iبه همراه شمع ها iبه وزن یک هزار و ۷۰۰ تن، دو پل ارتباطی iبه وزن ۳۶۹ تن، یک عرشه میانی iبه وزن ۱۰۶ تن، یک مشعل و سکوی آن iبه وزن ۱۸۵ تن است.

در برنامه طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری پیش بینی شده که سه سکوی اصلی از سوی این شرکت ساخته و نصب می گردد.

طرح توسعه فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید ۷۵ میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل iبه شبکه سراسری و واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پیش بینی شده است که از این مقدار، ۲۵ میلیون متر مکعب iبه شبکه سراسری تزریق و ۵۰ میلیون متر مکعب iبه ال ان جی تبدیل می گردد.

تولید ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد در روز نیز در این فاز  پیش بینی شده است.
بر پایه این گزارش تفسیری، پیمانکار اصلی طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، شرکت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشکی طرح، پایگاه اینترنتی ۲ در تمبک (به فاصله ۷۰ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای اسکله خدماتی برای کل پایگاه اینترنتی نیز پیش بینی شده است./ر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.