نصب ایربگ مخصوص عابر پیاده روی خودرو + عکس

۰۷م آذر ،

شرکت خودروسازی ولوو در خودروی مدل V40 خود برای اولین بار از کیسه هوای مخصوص عابر پیاده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران خودروی ولوو V۴۰ در برخورد از رو به رو از عابر هم محافظت می کند. در محل تلاقی درب موتور و شیشه جلو محفظه ای تعبیه شده که کیسه هوای عابر در آن جاسازی شده است. در صورت فعال شدن این ایربگ درب موتور نیز باز می گردد و در اثر برخورد عابر پیاده از رو به رو، آسیب به حداقل ممکن می رسد.


در این مدل از ولوو علاوه بر ایربگ از رادار در پنجره جلو و یک دوربین روی آینده عقب داخل اتاق خودرو هم استفاده شده است؛ به کمک این رادار و دوربین، پیاده ها و حرکات ناگهانی آنان ردگیری می گردد. در صورت نیاز و در شرایطی که جان عابر پیاد در خطر باشد این سیستم ردیاب علاوه بر بوق اخطار، چراغ چشمک زن را فعال می کند؛ اگر راننده به موقع واکنش نشان نداد و تصادف به نقطه اجتناب ناپذیری برسد، به طور خودکار ترمزها فعال می شوند. اگر سرعت خودرو زیر ۳۵ کیلومتر در ساعت باشد خودرو پیش از رسیدن به عابر متوقف می گردد.

خودروسازانی مثل تویوتا و فورد نیز در حال افزایش سیستم های ایمنی خودرو هم برای سرنشینان و هم برای عابران پیاده می باشند. برای مثال تویوتا روی ارتباط متقابل خودروهای مجاور کار می کند. اگر این نوآوری ها به نتیجه برسند با کاهش نقاط کور، ردیابی حرکات ناگهانی و پوشش مواردی که راننده از آن غفلت کرده، امکان کاهش تصادف ها به وجود خواهد آمد.

مرسدس بنز نیز از رادارها و ردگیرها در محصولات کلاس S سال آینده خود استفاده خواهد کرد. از جمله فناوری Distronic Plus که به راننده کمک می کند از بین خطوط خارج نشود. همچنین فناروی Brake Assist سیستم ترمز خودکار در زمانی است که عکس العمل راننده به موقع نباشد و Cross-Traffic Assist به ردیابی عابران پیاده می پردازد و اخطار به راننده می پردازد.

منبع خبر: عصر خودرو


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.