نصب سازه های مخصوص مکان های دامی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از نخستین سازه های مخصوص مکان های دامی در مناطق زلزله زده شهرستان ورزقان بازدید نمود.

به گزارش ایانا ، دکتر احمد علیرضا بیگی در بازدید از نخستین سازه های مخصوص مکان های دامی در روستای مهترلو شهرستان ورزقان خاطرنشان کرد: این مکان های دامی به صورت پیش ساخته و با تامین هزینه لازم، به سفارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط سپاه پاسداران آماده شده و به زودی برای کمک به معیشت مردم آسیب دیده در تمامی روستاهای مناطق زلزله زده نصب خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۹۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی خسارت وارد کرده است که با این حال هیچ مانعی به آغاز کشت پاییزه وجود ندارد.

وی اولویت نخست جهادکشاورزی پس از وقوع زلزله را احشام اعلام کرد و افزود: پس از وقوع این زمین لرزه ضمن درمان و واکسیناسیون رایگان دام، سریعا۹۰۰ هزارمترمربع از اراضی سم پاشی و ضدعفونی شد و بلافاصله پس از این مهم، ۹۳ هزار مترمربع به صورت موقت حصارکشی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از بحث نگهداری احشام در اماکن سرپوشیده خبر داد و گفت: برای این منظور به دامداران مناطق زلزله زده با تشکیل پرونده پنج میلیون تومان وام بازسازی و همچنین سه میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی اهدا می شود.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.