نصب ۷ سازه غول پیکر گازی پارس‌جنوبی در خلیج فارس

موسی سوری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوهای گازی فازهای پارس جنوبی، گفت: تا پایان سالجاری در مجموع هفت سکوی گازی فازهای پارس جنوبی در خلیج فارس نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه پیش بینی تا پایان سالجاری ۷ سکو فرآورش سرچاهی طرح توسعه فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و۱۸ پارس جنوبی پس از بارگیری در آب های خلیج فارس راه اندازی شود، درباره جزئیات فنی هر یک از این سازه‌های فراساحلی، توضیح داد: سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی به وزن تقریبی ۲۸۰۰ تن امسال بارگیری و نصب خواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیشتر جکت (پایه سکو) فاز ۱۶ پارس جنوی به وزن یکهزار و ۷۰۰ تن در خلیج فارس نصب شده بود، بیان کرد: همچنین مطابق با برنامه زمان بندی باید ساخت و بارگیری سه سکوی فازهای ۱۲، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در یارد خرمشهر به پایان برسد و در آب های خلیج فارس راه اندازی شوند.

این عضو هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با یادآوری اینکه تاکنون نخستین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی بارگیری شده است، تصریح کرد:در مجموع تا پایان امسال پیش بینی می شود ۲ سکو از فاز ۱۲ پارس جنوبی و ۲ سکو از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از یارد خرمشهر بارگیری و در پارس جنوبی نصب خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت سکوی فاز ۱۵ پارس جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت طراحی و ساخت این سکوی گازی به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

سوری با اعلام اینکه باید سکوی فاز ۱۵ پارس جنوبی تا پایان سالجاری به آب های خلیج فارس وارد شود، تبیین کرد: سکوی این پروژه مشترک گازی دارای چهار طبقه بوده و در مجموع این ابر سازه فراساحلی به همراه سایر متعلقات از وزن نزدیک به چهار هزار تن برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان خاطر نشان کرد: تمامی مراحل مطالعات، طراحی، ساخت، بارگیری و حمل دریایی و نصب این سازه‌های غول پیکر توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی در خلیج فارس انجام می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.