نصب BTS نزدیک مدارس و بیمارستان‌ها ممنوع

۱۹خردادماه،

رئیس شورای شهر تهران با اعلام احتمال ایجاد کمیسیون سلامت در شورای آینده شهر تهران گفت: نصب آنتن‌های تلفن همراه را با ایجاد یک شرکت در سطح شهر تهران هدفمند کردیم و گفتیم نزدیک مدارس و بیمارستان‌ها دکل نصب نشود.
به گزارش فارس، محمد‌مهدی چمران پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تشکیل کمیسیون سلامت در شورای شهر تهران گفت: تاکنون برنامه‌های سلامت در قالب کمیته‌ای در شورای شهر پیگیری می‌شده و ممکن است در این دوره شورا با توجه به افزایش تعداد اعضاء تأکید بیشتری در حوزه سلامت داشته و کمیسیون سلامت تشکیل شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر وجود انبوه دکل‌های مخابراتی و پست‌های فشار قوی برق در مناطق مسکونی تهران و پیگیری‌های شورای شهر گفت: این موضوع در شورای شهر مطرح شده و آن را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادیم و جلساتی هم در آنجا برگزار شد.
چمران ادامه داد: اینکه می‌گویند امواج مغناطیسی روی سلامت اشخاص از جمله ایجاد سرطان نقش دارد از سوی دانشمندان ثابت نشده و سازمان امواج و انرژی هسته‌ای پاسخگوی علمی این مسئله است.
رئیس شورای شهر تهران یکی از دلایل استقرار دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در منازل مسکونی را استقبال خود شهروندان عنوان کرد و گفت: به سبب پول خوبی که شرکت‌های تلفن همراه برای اجاره مکان نصب دکل‌های تلفن همراه به خانواده‌ها می‌دهند، خود مردم به شدت به دنبال نصب دکل‌های موبایل در منازل خود می باشند.
به گفته چمران شورای شهر در دور سوم خود دو مصوبه برای قانونمند کردن نصب دکل‌های تلفن همراه داشته که در پی آن با مشارکت شهرداری و اپراتورهای تلفن همراه دکل‌ها به صورت هدفمند باید نصب شوند.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: اما با تمام این تفاسیر برای اینکه خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید تاکید کردیم که نزدیک مدارس و بیمارستان‌ها دکل موبایل نصب نشود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.