نصرالله:{خ}غزه تنها نیست

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان سران سیاسی منطقه را iبه کنار گذاشتن اختلافات و هم‌سو کردن تلاش‌ها برای دفع تجاوز دشمن صهیونیست از غزه فراخواند.

به گزارش تفسیری ایسنا، iبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تاکید کرد: اسرائیل می‌خواهد اولویت‌های منطقه را تغییر دهد و از این کار iبه نفع خود iبهره‌برداری کند. همه کشورهای عربی باید برای جلوگیری از ادامه تجاوز iبه غزه همکاری کنند.

وی با اشاره iبه پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین iبه حملات صهیونیست‌ها، افزود: اصابت موشک‌های فلسطینی iبه تل‌آویو، نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه با اشغالگران iبه شمار می‌رود و نشانه صلابت و پایداری مقاومت فلسطین است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره iبه تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و دامن زدن iبه اختلافات مذهبی، آن را جنایتی بزرگ دانست و با اشاره iبه تبلیغات موجود علیه عاشورا و بزرگداشت آن، تصریح کرد: بزرگداشت عاشورا نه تنها اهل سنت را هدف قرار نمی‌دهد بلکه آنان باید با دیدن مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی (ع)، پیش از هر چیز بیندیشند که ما چه کسی را بزرگ می داریم؟ برای چه کسی عزاداری می‌کنیم؟ برای چه کسی می‌گرییم؟ آیا این کارها جز برای فرزند رسول خدا (ص) است؟ کسی که iبه نقل از منابع حدیثی اهل سنت، پیامبر (ص) او و بردار بزرگوارش حسن (ع) را سرور جوانان اهل iبهشت نامیده است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: یزید بن معاویه که ما او را در فاجعه کربلا مذمت می‌کنیم، فقط iبه خاندان رسول خدا (ص) تعرض نکرد و فقط یاران حسین (ع) را نکشت بلکه دو سال پس از واقعه کربلا لشکریان خود را iبه فرماندهی مسلم بن عقبه iبه سوی مدینه‌النبی (ص) فرستاد تا این شهر مقدس را تصرف کنند و پس از آن، سه روز جان و مال و ناموس مسلمین و صحابه و تابعان را بر لشکریان خود حلال کرد.

نصرالله در ادامه، کربلا را مکتبی بزرگ و منبع الهام برای دفاع از عزت و کرامت و ارزش‌های مسلمین نامید.

دبیرکل حزب الله پس از اشاره iبه نکاتی پیرامون نحوه بزرگداشت این مراسم مهم و وظایف شیعیان در احیا و استمرار فرهنگ عاشورای حسینی (ع)، سخنان خود را با این عبارات iبه پایان برد:

«السلام علیک یا مولای، یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلّت بفائک، علیکم منی جمیعا سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار، السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین، و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.