نصرالله: آمریکا عامل خودداری لبنان از پذیرش کمک های ایران

سید’حسن نصرالله’ دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه ‘آنچه که امروز از لبنان حمایت می کند، توازن قدرت و توازن در بازدارندگی میان مقاومت و دشمن است’،گفت: اسرائیل می داند که تهدیدی برایش وجود داشته و در صورت هرگونه تجاوز وحمله به لنبان، تاوان سنگین آن راخواهد پرداخت.

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افطاری هیات پشتیبانی از مقاومت اسلامی که چهارشنبه شب در هتل ‘گلدن پلازا’ در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد،با اشاره به سالروز تاسیس ارتش لبنان؛ گفت: به فرماندهی، سربازان و افسران این موسسه ملی تبریک گفته وامیدواریم که همه مردم لبنان برای حفاظت ازآن همکاری کنند تا بتواند وظیفه مهم خود را انجام دهد.

** سخن از پیروز نشدن حزب الله در سال ۲۰۰۰ حسادت و دیوانگی است

نصرالله گفت: هیچ کس در این نکته که اسراییل در سال ۲۰۰۰ میلادی از مقاومت شکست خورد، شکی ندارد چرا که لبنان در این سال پیروز شد و هر سخنی غیر از این، سخن دیوانگان و حسودان است.

وی اظهار داشت: این موفقیت در سال ۲۰۰۰ پس از لطف خدا، ثمره خون شهدا و ایثارگری مجاهدان بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تلاش آمریکا واسراییل برای خلع سلاح حزب الله ادامه داد: آنها برای این می خواهند مقاومت خلع سلاح شود که مقاومت توانایی این را دارد که با اسراییل مقابله کرده وآن را از هرگونه هجوم به لبنان باز دارد.

** عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان، دستاویز خلع سلاح مقاومت

‘سید حسن نصرالله’ دبیرکل حزب الله لبنان خلع سلاح حزب الله را خواستی آمریکایی واسراییلی دانست وگفت: تلاش کاخ سفید وتل آویو پس از سال ۲۰۰۰ پایان دادن به مقاومت وسلاحش بوده وبدین منظور عقب نشینی اسراییل از لبنان را دستاویز وبهانه قرار دادند.

نصرالله گفت: برخی جریان های سیاسی در لبنان نیز با این هدف خلع سلاح مقاومت همراه شده که مقصود اصلی آن خلع سلاح حزب الله است.

‘سید حسن نصرالله’ گفت: پس از پایان جنگ ۳۳ روزه؛ اسراییلی ها به شکست خود اعتراف کردند واین در حالی است که برخی که دراین جنگ حساب هایی باز کرده بودند، شکست دشمن را منکر شدند.

وی گفت : در سال ۲۰۰۰ میلادی، پیشنهادهای زیادی جهت کنار گذاشتن سلاح مقاومت به ما عرضه شد ولی ما معامله با خاک، وطن وکرامت لبنانی ها را رد کردیم.

** عدم حمایت از مقاومت، شرط غرب برای سوریه برای ادامه حضور در لبنان

وی افزود: درسال ۲۰۰۴ میلادی به ‘بشار اسد’ رییس جمهور سوریه پیشنهاد شد که در مقابل کنار گذاشن سلاح حزب الله وسلاح فلسطین، در لبنان باقی بماند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اما بشار اسد به حاکم عربی که این پیشنهاد را داده بود، گفت که مقاومت گسترده مردمی در لبنان، جنوب این کشور را از تیررس تهدیدهای رژیم صهیونیستی در امان نگه داشته است.

نصرالله اظهار داشت: هنگامی که قطعنامه ۱۷۵۷ شورای امنیت صادرشد، ما آن را رد کردیم؛ این درحالی بود که بسیاری از گروههای لبنانی، آن را مورد تأیید قرار دادند.

** همراهی رفیق حریری با سلاح مقاومت

وی ادامه داد: ‘رفیق حریری’ نخست وزیر فقید لبنان درآن زمان مخالفت خود را با کنار گذاشتن سلاح حزب الله تا رسیدن به حل نهایی میان اعراب و رژیم صهیونیستی اعلام کرد اما پس از آن، حادثه ای دیگر در لبنان رخ داد که ترور رفیق حریری بود و در پی آن مسائلی پیش آمد تا نهایتا به گفت و گوهای ملی رسیدیم.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه این گفت و گوها به دعوت ‘نبیه بری’ رییس مجلس انجام شد، گفت: امید داشتیم که بدین وسیله موضوع های اختلافی میان جریانهای مختلف لبنان حل و فصل شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: زمانی که به بحث استراتژی دفاعی رسیدیم، من شخصا دیدگاه حزب الله را در این خصوص عرضه داشتم و آن را مفصلا تشریح کردم.

وی گفت: وقتی که به شرح دیدگاه حزب الله در خصوص استراتژی دفاعی رسیدم به این نکته متذکر شدم که ارتش، مقاومت وملت نیرویی مشترک در این خصوص دارند.

وی اظهار داشت: اولین طرفی که بحث راهبرد دفاعی را درنشست گفت و گوهای ملی مطرح کرد، حزب الله بود وهر سخنی که گفته شود که ما راهبرد دفاعی را مطرح نکرده ایم تا بر سر آن بحث و بررسی صورت نپذیرد، وقاحت تمام است.

دبیرکل حزب الله گفت: هر آنچه را که در خصوص نظریات حزب الله در رابطه با استراتژی دفاعی مطرح کردم، در وقایع جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ عملا به وقوع پیوست.

** نبود جسارت در نظام سیاسی لبنان در پذیرش پیشنهادهای ایران

دبیرکل حزب الله گفت: نظام سیاسی لبنان در برابر آمریکا این جسارت را ندارد که قبول کند، ایران ارتش را تسلیح کند و یا اینکه حتی پیشنهادهای ایران را در زمنیه ایجاد تسهیلات برق بپذیرد.

وی با تاکید براینکه ‘همه ما بر این امر که ارتشی قوی می خواهیم، اتفاق نظر داریم’، گفت: چالشی پیش روی نظام سیاسی لبنان وجود دارد که آیا می تواند بپذیرد که ایران که ابراز آمادگی کرده ارتش کشورمان را تجهیز کند، این اقدام را انجام دهد.

نصرالله ادامه داد: تا به امروز کسی دیدگاه راهبرد دفاعی حزب الله که از سال ۲۰۰۶ میلادی بر سر میز گفت وگوهای ملی مطرح شده را بررسی نکرده است.

وی گفت: بعد از آن کشور با حوادث و رویدادهای مختلفی روبرو شد تا زمانی که ‘میشل سلیمان’رییس جمهور لبنان گروههای سیاسی را به تشکیل گفت وگوهای ملی برای بررسی موضوع سلاح دعوت کرد.

نصرالله ادامه داد: کسی دیدگاه ما در مورد دفاع از لبنان را مورد بررسی قرار نداده، چرا که عده ای در لبنان طبق خواست آمریکا بیشتر به دنبال کنار گذاشتن سلاح مقاومت هستند تا بررسی راهکار چگونگی حمایت از لبنان.

** استراتژی دفاعی ۱۴ مارس محدود به خلع سلاح مقاومت است

دبیرکل حزب الله با اشاره به راهبرد دفاعی جریان ۱۴ مارس تأکید کرد: راهبرد دفاعی جریان ۱۴ مارس، تنها درضرورت تحویل سلاح حزب الله به ارتش لبنان محدود می شود.

وی با اشاره به سخن یکی از سران جریان ۱۴ مارس مبنی براینکه ‘حزب الله بعد از سقوط نظام سوریه، دیر یا زود سلاح خود راتحویل می دهد’، ادامه داد: تمام تلاش جریان ۱۴ مارس تنها در مسئله کنار گذاشتن سلاح حزب الله بدون انجام هیچ تلاشی در راستای چگونگی حمایت از لبنان است.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: یکی از سران جریان ۱۴ مارس نیز گفته است که گفت وگو بر سرسلاح مقاومت بی نیتجه است؛ من به این شخص می گویم این سخن صحیح است چرا که جریان ۱۴ مارس در اصل خواهان گفت و گو درباره چگونگی ایجاد راهکار حمایت از لبنان نیست.

** اگر سلاح حزب الله به دست دولت لبنان بیفتد، قدرت خود را از دست می دهد

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه ‘هرگاه سلاح حزب الله دردست دولت بیفتد، قدرت باز دارندگی خود رااز دست می دهد’، گفت: در سیاست باز دارندگی، دشمن لبنان نگران وهراسناک باقی خواهدماند واگر این سلاح در دست هرکس دیگری می بود، این قدرت بازدارندگی را نداشت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس ازاینکه مخالفان بعداز جنگ ۳۳ روزه مایوس شدند که حزب الله سلاح خود را تسلیم کند وبه بسیاری امور دیگر تن دهد، آنها به این سخن رسیدند که این سلاح باقی بماند اما تحت فرمان ارتش قرار گیرد.

وی گفت: توازن قوا وایجاد ترس برای دشمن به منظور مقابله با آن کارساز بوده چرا که این دشمن از کسانی که این سلاح و قدرت به پاسخگویی به شکل سریع در برابر هر تجاوزی را دارند، هراس دارد.

** راهبرد آزادسازی در کنار استراتژی دفاعی برای لبنان

وی افزود: سخن درخصوص راهبرد آزاد سازی، سخن جدیدی نبوده و ما می گوییم که در آن واحد نیازمند راهبرد دفاعی هستیم تا از خود دفاع کنیم چراکه هنوز بخش هایی از سر زمین لبنان درمزارع ‘شبعا’، بلندی های ‘کفرشوبا’ و روستای ‘غجر’ تحت اشغال است.

سید حسن نصرالله ادامه داد : مسئله حاکمیت و سیادت لبنان امری تجزیه ناپذیر است وما به سخنان گروهی که خواهان آزادی سرزمینهای اشغالی یا در تلاش برای آزادی این سرزمین های هستند، گوش فرا می دهیم.

وی ادامه داد: ما همه را به گفت وگوهای ملی برای ایجاد راهبرد آزاد سازی سرزمینهای اشغالی و راهبرد دفاع از لبنان فرامی خوانیم و از دولت می خواهیم نسبت به ایجاد راهبرد آزادسازی سرزمینهای اشغالی به دست مردم اقدام کند.

وی در ادامه گفت: مقاومت برای ما قضیه چند متر زمین نیست بلکه قضیه فطری، اخلاقی، دینی و انسانی است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.