نصرالله: انگشت مقاومت روی ماشه است

۱۱اردیبهشت،

دبیرکل حزب الله لبنان به دشمن صهیونیستی و حامیان آن در خصوص «ارتکاب هرگونه حماقت ضدلبنان» اخطار داد و گفت: مقاومت با وجود هر آنچه در خصوص مشغولیت‌ها گفته می‌شود، بیدار است. انگشت مقاومت روی ماشه قرار دارد و از اراضی و ملت لبنان دفاع می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت در آمادگی کامل قرار دارد گفت: ما در هر جنگی که در آینده رخ دهد، پیروز خواهیم بود و همه باید بدانند که نباید هیچ محاسبه اشتباهی بکنند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به موضوعات مختلفی نظیر مسأله فلسطین، درگیر‌ی‌ها در سوریه و مداخله‌جویی‌های بعضی جناخ‌های خارجی در این درگیری‌ها پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر کسی در منطقه یا لبنان گرفتار این توهم شده باشد یا گمان کند که مقاومت لبنان به سبب تحولات سوریه و عراق یا فشارها علیه ایران ضعیف شده و یا در زمان ضعف خود به سر می‌برد و متزلزل شده، به شدت در اشتباه است. ما در آمادگی کامل قرار داریم.

سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی دربارهٔ مبادرت ورزیدن به هرگونه ماجراجویی تازه در لبنان اخطار داد و افزود: مقاومت لبنان آماده دفاع است.

وی تاکید کرد: ما در هر جنگی که در آینده رخ دهد، پیروز خواهیم بود و همه باید بدانند که هیچ محاسبه اشتباهی نکنند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: به تازگی بسیج تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده‌ای علیه ما آغاز شده است تا مواضع و رفتار ما را مخدوش کند و به آن ضربه بزند ولی عوامل آن در تحقق اهداف مد نظر ناکام ماندند و ناکام باقی خواهد ماند.

نصرالله تاکید کرد، خبرها انتشار یافته دربارهٔ کاروان شهدای وابسته به حزب‌الله در سوریه، دروغ محض است.

وی گفت: ما در هیچ زمانی شهدای خود را مخفی نمی‌کنیم و خبرها انتشار یافته دربارهٔ کاروان شهدای حزب‌الله در سوریه بخشی از جنگ تبلیغاتی علیه ما و دروغ‌پردازی تعمدی و مغرضانه است. هر کسی از ما در هر مکانی شهید شود، به طور علنی وی را تشییع جنازه و به آن افتخار می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر سرنگون کردن هواپیمای بدون خلبانی که از داخل لبنان وارد اراضی اشغالی شده بود، تأکید کرد: رسانه‌های صهیونیستی، کارشناسان اسرائیلی و ناظران به صورت مستقیم حزب‌الله را به این افتخار که ما مدعی آن نبودیم، متهم کردند! بعضی طرف‌های لبنانی نیز به صورت مستقیم حزب‌الله را مسئول ارسال این هواپیما دانسته و حملاتشان را آغاز کردند.

 سید حسن نصرالله تأکید کرد: حزب‌الله در حال حاضر این نوع هواپیما را ارسال نکرده و با توجه به حساسیت اوضاع منطقه با صدور بیانیه‌ای دقیق ارسال این هواپیما را تکذیب کرد.

وی افزود: اکنون سئوال بزرگ اینجا است که اگر حزب‌الله این هواپیما را نفرستاده، پس چه کسی مسئول ارسال آن است؟ تا این لحظه صهیونیست‌ها فیلم یا صحنه‌ای ضبط شده از سرنگونی هواپیمای مورد ادعا را ارائه نکرده‌اند و در رسانه‌ها اعلام نشده که آیا آن‌ها لاشه هواپیمای ادعایی را یافته‌اند یا خیر.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: همگان می‌دانند که حزب‌الله این شجاعت را دارد که مسئولیت هرکاری را که انجام می‌دهد، برعهده بگیرد؛ به ویژه این که اگر آن کار ضد دشمن صهیونیستی باشد. این اتهامات برای ما اهمیتی ندارد و آنچه دربارهٔ این هواپیما گفته شد، از ارسال هواپیمای ایوب به تأسیسات «دیمونا» که حزب‌الله مسئولیت آن را برعهده گرفت، مهم‌تر نیست.

سید حسن نصرالله با بیان این که سببی برای تأیید ماجرای ورود هواپیمای بدون خلبان به اراضی اشغالی از لبنان وجود ندارد، اظهار داشت: حزب‌الله هیچ‌گاه کاری را که انجام داده، تکذیب نکرده است؛ حال هر کسی که بخواهد باور کند یا نکند، به خود او مربوط است.

۴ فرضیه دربارهٔ هواپیمای ادعایی

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها تجهیزات راداری و اطلاعاتی قدرتمندی دارند ولی تا این لحظه نتوانسته‌اند مسیر هواپیما و محل ارسال آن را مشخص کنند. فرضیه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از فرضیه‌های مطرح شده از سوی تحلیل‌گران صهیونیست آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این هواپیما را ارسال کرده است که این فرضیه غیرواقعی و غیرممکن است.

سید حسن نصرالله افزود: فرضیه دوم آن است که بگوییم یک طرف دوست فلسطینی یا لبنانی در لبنان به توانایی ارسال این هواپیمای کوچک به فضای فلسطین اشغالی دست یافته است. ما اطلاعی از این موضوع نداریم و به دنبال این طرف می‌گردیم.

سید حسن نصرالله گفت: فرضیه سوم آن است که یک طرف غیر دوست و غیراسرائیلی بدون اطلاع این رژیم و حزب‌الله این هواپیما را از لبنان یا اراضی غیرلبنانی ارسال کرده است؛ به این منظور که رژیم صهیونیستی، حزب‌الله را متهم کند و به صورت مستقیم واکنش نشان دهد و حزب الله را به درگیری با این رژیم بکشاند.

وی ادامه داد: فرضیه چهارم آن است که رژیم صهیونیستی این هواپیما را وارد حریم هوایی لبنان کرده و سپس به فلسطین اشغالی بازگردانده و آن را سرنگون کرده باشد تا از این راه چند هدف روانی و سیاسی به دست آورد.

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: لبنانی‌ها باید این فرضیه‌ها را بررسی کنند. بعضی حزب‌الله را متهم می‌کنند ولی این اشتباه است. از گروه‌های سیاسی خاص که خود را در جایگاه طرف‌های متخاصم قرار داده‌اند، می‌خواهم مسائلی را که مربوط به رژیم صهیونیستی است به بازی نگیرند. گاهی بعضی از رجال در این گونه مسائل منطقشان در حد کودکان است. نشانه‌هایی نگران‌کننده در منطقه وجود دارد.

سیدحسن نصرالله مسئولان گروه‌های فلسطینی در غزه را به هوشیاری فراخواند و اخطار داد: تلاش‌هایی از سوی آمریکا و بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص مسأله فلسطین وجود دارد تا شرط‌هایی تازه را بر فلسطینی‌ها تحمیل کنند ولی در این زمینه ترسی وجود ندارد زیرا معمولا هنگامی که برای تحمیل این گونه شروط حرکتی صورت می‌گیرد، صهیونیست‌ها با تجاوزگری پیش‌دستی می‌کنند؛ امری که سبب بروز شجاعت و پایداری فلسطینی‌ها می‌شود.

“انگشت مقاومت روی ماشه است”

دبیرکل حزب الله لبنان به دشمن صهیونیستی و حامیان آن در خصوص «ارتکاب هرگونه حماقت ضدلبنان» اخطار داد و گفت: مقاومت با وجود هر آنچه در خصوص مشغولیت‌ها گفته می‌شود، بیدار است. انگشت مقاومت روی ماشه قرار دارد و از اراضی و ملت لبنان دفاع می‌کند.

سید حسن نصرالله گفت: مخالفان سوریه ضعیف‌تر از آن می باشند که حکومت بشار اسد را با اقدام نظامی ساقط کنند.

وی در عین حال اخطار داد: اگر زیارتگاه زینبیه که آرامگاه نوه پیامبر است، آسیب ببیند آتش انتقامی مهارنشدنی شعله‌ور خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سیدحسن نصرالله گزارش داد: تعداد بسیاری از آن‌ها (شورشیان) برای تسخیر روستاهایی که سکنه لبنانی دارند، آماده می‌شوند و طبیعی است که ما برای کمک به ارتش سوریه هرچه می‌توانیم و لازم است ارائه کنیم.

پایگاه خبری العالم


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.