نصرالله: سوریه امکان پشتیبانی لجستیکی از غزه را ندارد/ اسرائیلی ها غافلگیر شدند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ˈسیدحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جنگ اخیر، تنها مختص مردم غزه نبوده ومعرکه ای برای همه ما است، گفت: همهی آزادگان جهان باید دوشادوش مردم غزه و رزمندگان مقاومت فلسطین بایستندچرا که هم اکنون ما در برابر جلوه ای از رویارویی خون و شمشیر قرار گرفته ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شب اول محرم در مجتمع سید الشهدا (ع) ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره iبه شهادت ˈاحمد الجعبریˈ فرمانده جهادی حماس در تجاوز رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه گفت: ما این اتفاق را iبه حماس تسلیت گفته و این تجاوز را iبه شدت محکوم می کنیم.

** موشک‌های فجر ۵ نشان دهنده قوت مقاومت

دبیر کل حزب الله با اشاره iبه اینکه رژیم صهیونیستی برای تجاوزهای خود نیازمند iبهانه نیست، اظهار داشت: پرتاب موشک‌های فجر ۵ نشان دهنده حضور قوی مقاومت در نوار غزه است.

وی افزود: تجاوزهای اخیر iبه غزه، حلقه ای دیگر از سلسله حلقه های مواجهه خونبار میان رژیم صهیونیستی و ملت های منطقه بویژه ملت فلسطین بوده و طبیعتا یکی از مراحلی است که لازم است iبه آن پرداخته شود.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: دولت صهیونیستی وقتی که منفعتی انتخاباتی، سیاسی یا امنیتی داشته باشد، تجاوزی را آغاز می کند و نیازی iبه iبهانه یا سبب احساس نمی کند.

** اسرائیلی ها غافلگیر شدند

وی با تاکید بر اینکه این دشمن بنابر عادت خود این بار نیز سراغ حیله و نیرنگ رفته است، گفت: دشمن iبه شکل ضمنی اعتراف کرده که مقاومت غزه، نیروی بازدارندگی خود را اثبات کرده است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: اسراییلی ها امروز با اصابت موشک های مقاومت غافلگیر شدند و اعتراف کردند که موشک‌های فجر ۵ iبه تل آویو اصابت کرده است و این مساله پیشرفت مهمی در نزاع میان فلسطین و اسراییل است.

** اسراییل از بحران داخلی سوریه برای حمله iبه غزه سوء استفاده کرد

سیدحسن نصرالله گفت: اسراییل فرصت پیش آمده را برای هدف قرار دادن غزه و از میان بردن توان موشکی مقاومت مناسب دیده و iبه نظر مقامات آن، با وجود تحولات اخیر منطقه و درگیری های داخلی سوریه، پیش آمدن همچنین فرصتی بسیار سخت و دور از ذهن خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این امکان وجود دارد که دشمن همان اشتباهی را که در جنگ ۳۳ روزه مرتکب شد، این بار نیز مرتکب شود؛ چراکه در آن جنگ مواضعی را که مدعی می شد، پایگاه های پرتاب موشک بوده، هدف قرار می داد و بعد معلوم می شد که اشتباه کرده است.

سیدحسن نصرالله با اشاره iبه اینکه ˈهمه ما باید همه تلاش خود را iبه منظور متوقف ساختن تجاوزها iبه غزه iبه کار گیریمˈ، اظهار داشت: آنچه که این تجاوزها را متوقف می سازد، موضع حقیقی و واقعی کشورهای عربی و اسلامی در قبال اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است.

وی گفت: متاسفانه بعضی مطرح می کنند که آنچه هم اکنون در غزه رخ می دهد، iبه منظور دور کردن افکار عمومی نسبت iبه حوادث جاری در سوریه است؛ این کلام بسیار سبب تاسف است چراکه در واقع این اسراییل است که از حوادث منطقه و سوریه iبه منظور جنگ خود iبهره می برد.

** سوریه امکان پشتیبانی لجستیکی از غزه را ندارد

دبیر کل حزب الله افزود: سوریه مشغول مسایل داخلی خود است و توانایی این را ندارد که بخشی از پشتیبانی لجستیکی از غزه باشد.

سید حسن نصرالله گفت: چرا نمی گوییم که اسراییل از درگیری های داخلی سوریه استفاده کرده و تلاش دارد که دشمنان را در منطقه iبه عنوان دوست جلوه دهد؟

سیدحسن نصرالله گفت: بسیاری از نخبگان عرب طی سال های اخیر مفاهیم اشتباهی را نزد ملت های خود مطرح می کنند که آمریکا می خواهد iبه مظلومین و مستضعفین کمک کند تا جایی که می شنویم، بعضی از مواضع آمریکا تقدیر و ستایش iبه عمل می آورند.

وی اظهار داشت: معیار آمریکا و غرب، معیاری انسانی، قانونی و حقوقی نیست و آنها تنها iبه مصالح و منافع خود می اندیشند.

** اعراب از رابطه خود با امریکا استفاده کنند

دبیرکل حزب الله افزود: کشورهای عربی و اسلامی لازم است که رو iبه سوی غزه آورده و با اراده و عمل iبه یاری مردم آن بشتابند.

سیدنصرالله گفت: باید از اهالی غزه، سطح قابل قبولی از پشتیبانی iبه عمل آید و کشورهای عربی می بایست که از روابط خود با آمریکا iبه منظور فشار بر اسراییل iبهره ببرند تا تجاوز خود را iبه غزه متوقف سازد.

سیدحسن نصرالله گفت: متاسفانه ظاهرا تنها خون شهدا و مظلومین است که سبب بیدار شدن ملت ها و کشورهای عربی می گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هم اکنون خون شهدا، زنان و کودکان غزه، چهره واقعی چگونگی همکاری آمریکا و غرب را با مسایل و حوادث گوناگون آشکار کرده چراکه آمریکا از همان ساعت اول اعلام داشت که از حق اسراییل در دفاع از خود حمایت می کند و این اهالی غزه می باشند که دست iبه تجاوز زده اند.

**انگلیس و فرانسه تنها iبه فکر منافع خود می باشند

دبیرکل حزب الله گفت: دیدیم که انگلیس و فرانسه نیز همین موضع آمریکا را گرفتند و این مساله نشان می دهد که ارزش های انسانی و دفاع از آزادی ها برای این کشورها هیچ معنا و مفهومی نداشته و تنها iبه فکر منافع خود می باشند.

وی افزود: اسراییل اهدافی را در جنگ های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ مشخص کرد که در محقق ساختن آنها ناکام ماند و شکست خورد؛ امروز نیز می بینیم که اهدافی را که سطح بالایی ندارند، برای خود مشخص کرده که از جمله آنها وارد آوردن بیشترین ضرر ممکن iبه توان مقاومت فلسطین است.

سید حسن نصرالله گفت: با این حال می بینیم که iبه شکل ضمنی اعتراف می کنند که مقاومت قدرت بازدارنده خوبی دارد.

وی اظهار داشت: طی روزهای آینده خواهیم دید که اسراییل iبه این هدف از پیش تعیین شده خود خواهد رسید یا خیر.

دبیر کل حزب الله گفت: تا چند روز پیش اسراییل این‌گونه وانمود می کرد که خواستار صلح و آرامش بوده و وقتی که این جو حاکم شد، طی اقدامی حیله گرانه و فریب کارانه ˈاحمد الجعبریˈ این فرمانده جهادی را iبه شهادت رساند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.