نصرا… سجادی؛ مردی از جنس ورزش

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – علی رئیسی

نصرا… سجادی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. این سومین گزینه‌ای است که رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش به مجلس پیشنهاد می‌کند. سجادی از مسئولان ریشه‌دار در ورزش است. از زمانی که به عنوان بازیکن فوتبال در تیم‌ هما دهه ۵۰ بازی می‌کرد، زندگی ورزشی‌اش آغاز شد. سجادی دانش‌آموخته مدرسه عالی ورزش، از سال ۱۳۶۰ با ابلاغ شهید باهنر، مدیرکل تربیت‌‌بدنی وزارت آموزش و پرورش شد و در مدیریت ورزش هم حضور پیدا کرد. از آن سال تاکنون سجادی در عرصه مدیریت ورزشی در مشاغل زیر بوده است:
رئیس فدراسیون فوتبال، قائم‌مقام سازمان تربیت‌بدنی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، معاون تربیت‌بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش.
سجادی چهره‌ای علمی و دانشگاهی است که بیش از ۲۲ کتاب در زمینه ورزش تألیف کرده و هم‌اکنون دستیار دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است.
تنها ایرادی که در ۳۰ سال مدیریت سجادی به او گرفته شده، حمایت بیش از حد از همدوره‌ای‌ها و مدیرانی است که در توافقی اعلام نشده، گروه خاصی را در ورزش تشکیل داده و در پذیرش مسئولیت‌ها معمولاً به شیوه اتوبوسی از بخشی به بخش دیگر منتقل شده‌اند.
امیدواریم که در صورت رأی اعتماد مجلس به سجادی، این مدیر پرسابقه، ریشه‌دار و البته ورزشی با سعه‌صدر بیشتری همکارانش را انتخاب کند. مشکلات مدیریتی قبل، حتماً سجادی را صاحب تجربه گران‌سنگ کرده است؛ تجربه‌ای که براساس آن از محدوده «حلقه یاران» خارج بزند و پهنه گسترده ورزش را مدنظر بگیرد. به ویژه که در صورت کسب رأی اعتماد مجلس فقط مسئول ورزش نخواهد بود و در امر خطیر جوانان نیز مسئول اول خواهد بود.
ورزشی‌ها که در این روزها سکوت بی‌دلیل و بی‌جهتی را اختیار کرده‌اند، در این روزهای حساس باید حرف‌شان را با صدای بلند به گوش گروه‌ها و جناح‌های سیاسی سهم‌خواه برسانند و بگویند ورزش، گوشت قربانی و یا حیاط‌خلوت نیست که هرکسی را به آن راهی باشد و هیچ‌کس قدرت ندارد جلوی نفوذ ورزشی‌ها را به این محدوده بگیرد.
اینک که رئیس جمهور محترم با رجوع به وعده‌های انتخاباتی سراغ مردی از جنس ورزش رفته، همه خیرخواهانی که سودای خدمت و ادای دین به ورزش و این آب و خاک را در سر دارند، باید به میدان بیایند و تمام‌قد از این انتخاب حمایت کنند. اهل ورزش اگر این‌بار سستی کنند،‌ قطعاً غیرورزشی‌ها میداندار این عرصه خواهند شد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.