نصرتی: عملکرد پرسپولیس امیدوارکننده است/ بازیکنان سپاهان بعد از کرونا افت کردند

یک کارشناس فوتبال می‌گوید پرسپولیس در شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا به علت نتایج ضعیفش، اعتماد به نفس کمتری داشت اما با دو پیروزی مقابل التعاون با استرس کمتر و اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کند.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج اخیر تیم‌های ایران در آسیا و موفقیت پرسپولیس در دو بازی با التعاون عربستان گفت: قطعا عملکرد پرسپولیس امیدوار کننده است چرا که این تیم در دو بازی نخست خود در لیگ قهرمانان نتایج قابل قبول نگرفته بود و به همین دلیل شرایطش سخت بود. وقتی با این شرایط به مسابقات می‌روید، استرس و اعتماد به نفس کمتری دارید و انرژی شما تحلیل می‌رود.

وی با اشاره به تغییرات متعدد پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات گفت: طی هفته‌های گذشته بازیکنان باکیفیتی از این تیم جدا شدند. در عوض بازیکنان جدید هم عملکرد خوبی داشتند اما نیاز به هماهنگی بیشتری دارند. از طرفی التعاون تیم دست و پا بسته‌ای نبود. آن‌ها شش امتیاز داشتند و مدعی اول صعود به دور بعد بودند اما الان پرسپولیس صدرنشین است و می‌تواند با اعتماد به نفس بیشتری به بازی‌ها ادامه دهد. پرسپولیس در سخت‌ترین بازی خود در هفته سوم، التعاون را شکست داد. در بازی دیشب مشخص بود تیم تیم روان تر و با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کند.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد سپاهان برابر النصر عربستان اظهار کرد: بازی سپاهان را به طور کامل ندیدم اما به نظرم این تیم بدشانس بود. گل هایی خورد که آدم را ناراحت می‌کند. گل‌های النصر روی کار تاکتیکی و تمرین شده نبود اما این موضوع هم از جذابیت‌های فوتبال است. قبل از اینکه سپاهان گل بخورد، چندین موقعیت خوب را توسط رفیعی، شهباززاده و … از دست داد.

نصرتی درباره دلایل افت سپاهان و آینده این تیم در فصل جدید گفت: به نظرم سپاهان بعد از شیوع کرونا با افت کیفی بازیکنانش مواجه شد. خیلی از بازیکنان این تیم همان بازیکنان سابق نشدند. کی‌روش استنلی تا قبل از کرونا یک گلزن عالی بود اما افت کرده است. چند بازیکن این تیم هم آسیب دیده بودند و در بازگشت به میادین هماهنگ نیستند.

بازیکن سابق تیم‌ملی درباره ورود محرم نویدکیا به عرصه مربیگری بدون طی کردن دوره‌های آموزشی و همینطور داشتن سابقه اظهار کرد: نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم. محرم دوست عزیز من است اما واقعیت این است که او جایی کار نکرده و آزمون و خطا نداشته است. بالاخره او به واسطه اینکه بازیکن محبوب سپاهان بوده، سرمربی تیم شده است. محرم بازیکن خیلی خوبی بود اما به اعتقاد من بهتر بود چند سال به عنوان کمک مربی کار می‌کرد تا ‌برخی مسائل برایش ملموس‌تر شود و  بعد سرمربی می‌شد. دنیای مربیگری با بازیگری فرق دارد.

وی درباره ورود مهدی رحمتی به عرصه مربیگری در شرایطی که در فصل اخیر عملکرد خوبی در شهرخودرو داشت و حتی بحثی شکل گرفت که او به تیم ملی هم بازگردد گفت: بازگشت او به تیم‌ملی یک موضوع رسانه‌ای بود. با حضور دروازه‌بان‌هایی مانند بیرانوند، عابدزاده، نیازمند، مظاهری و … بازگشت او ممکن نبود. رحمتی هم می‌توانست مربیگری را از یک تیم در سطح پایین‌تر یا به عنوان دستیار شروع کند.

نصرتی با بیان اینکه همه مشغول الگوبرداری از فوتبال اروپا هستند، افزود: مربیان بزرگ مانند گواردیولا، زیدان، لمپارد و فلیک کار را از تیم‌هایی در سطح پایین‌تر یا به عنوان دستیار شروع کردند و در ادامه سرمربی تیم‌های بزرگ دنیا شدند. در نتیجه همه به سمت این وضعیت و الگوبرداری از این مربیان می‌روند.

این مربی فوتبال درباره تفاوت‌های دنیای مربیگری با بازیگری در فوتبال تاکید کرد: من فقط به مقوله آموزش اشاره می‌کنم. اگر علامه دهر هم باشید و نتوانید داشته‌های خود را انتقال بدهید، اصلا به درد نمی‌خورید. اگر بهترین گلزن و مدافع جهان باشید اما نتوانید به فرد دیگری آموزش بدهید، مربی خوبی نمی‌شوید. برای ورود به عرصه آموزش باید برخی الزامات مانند شناخت و بیان خوب داشته باشید. اگر آموزش دهنده خوبی نباشید، موفق نمی‌شوید. این موضوع فقط مربوط به فوتبال نیست و در بخش‌های علمی هم ملموس است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.