نصیرزاده: دوپینگ داوران منع قانونی ندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ورزش ۳ در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در مورد اظهارات علی خسروی مبنی بر شایعه دوپینگ برخی از داوران فوتبال، گفت: پروفسور «هانس ایسمان» استاد دانشگاه لایپزیک و رئیس کمیته پزشکی یوفا در کتابی که به طور رسمی توسط فیفا انتشار یافته گفته بازیکنان به این دلیل دوپینگ می‌کنند که می‌خواهند بر حریف غلبه نمایند و باید با این موضوع مبارزه شود ولی دوپینگ مربیان و داوران فقط می‌تواند بر سلامتی آنها تاثیر منفی داشته باشد و منع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند وقتی داوران دوپینگ می‌کنند حقوق دیگر داوران را در تست‌های بدنی که قرار است با آنها رقابت نمایند را تحت تاثیر قرار می‌دهند، به همین دلیل از تبعات منفی دوپینگ برای داوران در کلا‌س‌های داوری صحبت می‌کنند.

نصیرزاده تصریح کرد: هیچ هزینه‌ای توسط کمیته‌های پزشکی برای آزمایش دوپینگ داوران انجام نمی‌شود زیرا داوران به این دلیل دوپینگ می‌کنند که از آمادگی مطلوبی برخوردار شوند و قبح عمل دوپینگ ورزشکاران برای غلبه بر حریف است.

این کارشناس مدیریت فوتبال با اشاره به نقش کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، گفت: رئیس کمیته پزشکی فقط می‌تواند از تبعات منفی دوپینگ در کلاس‌های آموزشی برای داوران صحبت کند و حق نظارت و آزمایش داوران را ندارد. بر فرض هم اگر داوری دوپینگ کند طبق قوانین مرتکب تخلفی نشده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.