نصیرشلال همه را شوکه کرد

جام جم آنلاین: نواب نصیر شلال با حذف از رقابت‌های دو ضرب وزنه برداری قهرمانی آسیا در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، با وجود کسب مدال طلای یک ضرب، دو مدال طلای دیگر را به آسانی از دست داد.

رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار شد که نواب نصیر شلال در گروه A روی تخته رفت و به دلیل ناکامی در حرکت دوضرب در هر سه نوبت از دور رقابت‌ها کنار رفت. این درحالی بود که نصیر شلال در یک ضرب مدال طلا گرفته بود.

ملی‌پوش دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد و بالاتر از نورالدین‌اف رقیب ازبکستانی (۱۸۴ کیلوگرم) خود به مدال طلا رسید. این وزنه ۷ کیلوگرم از رکورد قبلی نصیرشلال که در رقابت‌های جهانی پاریس به ثبت رسانده بود، بالاتر بود. البته وی پیش از این در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی نشده بود اما در حرکت دوم و سوم به ترتیب وزنه‌های ۱۸۳ و ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد.

اما در رقابت‌های دو ضرب، در حالی که رقابت باز هم بین نصیرشلال و نورالدین‌اف بود، نماینده ایران در دو حرکت اول خود در کمال تعجب مقابل وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی ناکام ماند تا نگرانی‌هایی را در دل مربیان به وجود آورد. نصیر شلال در حرکت سوم هم بار دیگر نتوانست از پس وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی برآید تا آب سردی بر پیکر خود و مربیان ریخته باشد و با تک مدال طلای یکضرب به کار خود پایان دهد. این در حالی بود که نصیرشلال در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ پاریس وزنه ۲۲۳ کیلویی را بالای سر برده بود و به نظر می‌رسد وزنه ۲۲۵ کیلویی شروع مناسبی برای او نبوده است یا نصیرشلال کمتر از انتظارات ظاهر شده است.

در حرکت دوضرب نورالدین‌اف که بیشترین استفاده را از ناکامی نصیرشلال برده بود، توانست تنها با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی مدال طلای دوضرب و مجموع را به خود اختصاص دهد.

رکورد دوضرب و مجموع دسته ۱۰۵ کیلوگرم آسیا همچنان در اختیار حسین توکلی است (۲۳۵ دوضرب و ۴۲۵ مجموع). این رکوردها در سال ۲۰۰۰ به ثبت رسیده است.

نتایج دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی:

۱- روسلان نورالدینوف از ازبکستان (۱۸۴ + ۲۲۰) با مجموع ۴۰۴ کیلوگرم

۲- کاظم اسد از سوریه (۱۷۱ + ۲۰۴) با مجموع ۳۷۵ کیلوگرم

۳- گیوسدین احمداف از ازبکستان (۱۵۹ + ۲۰۳) با مجموع ۳۶۲ کیلوگرم (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.