نظارتی بر توزیع سی‌دی‌ مخرب کودکان در بازار نیست

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه نظارتی بر توزیع سی‌دی‌ مخرب کودکان در بازار نیست.

سیدهانی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی امر کودکان و نوجوانان سنین شش تا ۱۶ سال را شناسایی و استعدادیابی می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های کانون شناسایی و کشف استعدادهای ادبی، هنری کودکان و نوجوانان بوده که در پنج شاخه در رشته‌های ادبی، فرهنگی، علمی، هنری و اسلامی به کودکان و نوجوانان این استان خدمت‌رسانی می‌کند.

حسینی به برنامه‌های صورت گرفته و اهداف کانون اشاره کرد و گفت: از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه به عنوان یک هفته با کانون در قالب جشنواره نام‌گذاری شده که هدف اصلی این جشنواره معرفی کانون و قابلیت‌های آن به جامعه است.

 وی در ادامه گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره در راستای خدمت‌رسانی به کودک و نوجوان، ارائه پیشنهاد کارگروه کودک و نوجوان در سطح استان‌ها به منظور ایجاد زمینه مناسب برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان است که حوزه فعالیت نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد آموزش احکام  و قرآن با زبان و شیوه هنری، ادبی است.

حسینی فعالیت‌ها و مناسبت‌های مختلف در یک هفته با کانون را تشریح کرد و گفت: ۱۵ مهرماه به عنوان کودک، رسانه و خانواده، ۱۶ مهر آموزش، مراقبت و سلامت،۱۷ مهر تربیت و بازی، ۱۸ مهر حقوق کودک، ۱۹ مهر کودک و ایمنی و ۲۰ مهر کودک با نیازهای خاص می‌باشد که این مرکز نهایت تلاش را در این خصوص کرده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان اذعان کرد: استعدادهای نهفته افراد با حضور در اجتماع  شکوفا می شود و به تعبیر حضرت علی (ع) که فرمودند «کودکان خود را برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین در آینده متناسب با استعدادشان تربیت کنید». توجه به این امر ضروری است.

این مسئول حقوق کودک را تربیت و ادب نیک، محبت و ترحم به کودک بیان کرد و گفت: برنامه‌ها و حقوق خرد و کلان در راستای تأمین نیازها و رعایت حقوق کودکان باشد تا کودکان جامعه در محیطی سالم رشد و پرورش یابند.

وی اهداف فعالیت‌های استانی کانون را آماده کردن کودکان و نوجوانان در جامعه مهدوی عنوان کرد.

حسینی گفت: محوریت کانون کتاب و کتاب‌خوانی است که آمادگی توزیع آثاری نظیر کتاب، فیلم کوتاه، انیمیشن، شعر آئینی و داستان‌های دفاع مقدس از مرحله چاپ تا توزیع آن در سراسر کشور وجود دارد.

مدیر کانون پرورش فکری به فروش سی‌دی‌های غیر مجاز در بازار و نبود دستگا‌ه‌های نظارت بر این امر اشاره کرد و گفت: با حمایت ارشاد اسلامی و افراد توانمند و متعهد به این کار می‌توان از فروش غیر مجاز سی‌دی‌ها در سطح استان جلوگیری کرد و کودکان را به سمت خانواده و جامعه مهدوی هدایت کرد.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.