نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی به یکی از دغدغه های کمیسیون بهداشت تبدیل شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گروه هایی با استفاده از رانت‌ در بخش قاچاق تجهیزات پزشکی به طور رسمی فعالیت می‌کنند گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی است.

نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی به یکی از دغدغه های کمیسیون بهداشت تبدیل شده است

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث قاچاق تجهیزات پزشکی امری پیچیده‌ای است به طوری که در تمام دولت‌ها به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است، به خانه ملت گفت: با توجه به رانت‌ها و دست‌های پشت پرده‌ای که در این زمینه وجود دارد یکی از دغدغه‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی‌، با تاکید بر اینکه عزمی راسخ و جدی در مدیریت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی وجود دارد تا به زدوبندهای قاچاق تجهیزات پزشکی خاتمه دهد، گفت: متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها برای دست‌یابی به منافع خودشان همه سیاست‌ها و اهداف مجموعه وزارت بهداشت را دور زده و این تجهیزات را از مسیر قاچاق وارد کشور کرده و با قیمت‌های گزاف به فروش می رسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه گروه هایی با استفاده از رانت‌ در بخش قاچاق تجهیزات پزشکی به طور رسمی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌ها، تجهیزات پزشکی را با یک قیمت از کشورها خریداری می‌کنند اما آن را با دو یا سه برابر قیمت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌فروشند.

وی یادآور شد: لازم است بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از تجهیزات پزشکی استفاده کنند که هم از استاندارد بهره‌مند بوده و هم دارای گارانتی معتبر نیز باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۳ بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی منابع در نظر گرفتیم، گفت: از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای تجهیزات پزشکی است بدین ترتیب انتظار می‌رود تا مجموعه وزارت بهداشت با اتخاذ تدابیری مناسب مانع از قاچاق این تجهیزات و هدر رفت اعتبارات شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.