نظارت بر کاربران برای مبارزه با تروریسم

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است مهر- سازمان ملل متحد اعلام نمود که برای کمک iبه تحقیقات و پیگیری درباره تروریسم نظارتهای بیشتری باید روی کاربران اینترنتی صورت بگیرد.

براساس گزارش تفسیری انتشار یافته توسط دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل، فقدان چارچوب مورد توافق بین المللی برای حفاظت اطلاعات مشکلی برای شبکه های WiFi باز در فرودگاه ها، رستورانها و کتابخانه ها است.

این گزارش تفسیری می افزاید: تروریسمها iبه طور فزاینده ای iبه استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، تویتر و یوتیوب و دراپ باکس روی آورده اند تا تبلیغات خود را گسترش دهند.

یوری فدوتوف مدیر اجرایی این دفتر در سازمان ملل، تروریستهای بالقوه از فناوری ارتباطات پیش رفته استفاده می نمایند و اغلب برای برقراری ارتباط با مخاطب خود در سطح بین الملل iبه اینترنت روی می آورند تا از گمنامی نسبی برخوردار شده و برای این ارتباط iبها های اندکی پرداخت نمایند.

براساس این گزارش تفسیری، یکی از مشکلات مهمی که در مقابل همه سازمانهای اجرای قانون وجود دارد فقدان یک توافق بین المللی برای حفاظت اطلاعات آی اس پی ها (رساننده های خدمات اینترنتی) است.

اروپا اخیرا iبه یک قانون لازم الاجرای حفاظت اطلاعات رسیده است اما ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها از این قانون تبعیت نمی نمایند.

از سوی دیگر بعضی گروه ها از تصویب و یا پیشنهاد چنین قوانینی انتقاد نموده اند.

سازمان ملل اعلام نموده است که حفظ رکورد ارتباطات از طریق اینترنت چون اطلاعات رد و بدل شده در تالارهای گفتگو و خدمات پیام رسانی سریع و تماسهای اینترنتی می تواند گام مطلوبی در این رابطه باشد.

دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل در سال ۱۹۹۷ با عنوان دفتر کنترل مواد مخدر و پیشگیری از جرایم تأسیس شد و عضو گروه توسعه سازمان ملل است که در سال ۲۰۰۲ تغییر نام داد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.