نظارت جدی نمایندگان مجلس بر اجرای سیاستهای جمعیتی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نظارت جدی مجلس بر اجرای سیاستهای جمعیتی خبر داد و گفت: تدوین برنامه های آموزشی ، اشتغال ، iبهداشتی و درمانی برای اجرای مراحل بعدی سیاستهای جمعیتی ضروری است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با مهر با اشاره iبه اینکه اجرای سیاستهای جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز iبه تصویب قانون دارد، افزود: با توجه iبه اینکه یکی از وظایف اساسی مجلس قانون گذاری است برهمین اساس برای اجرای سیاستهای جمعیتی هر ماده ای که برای اجرا نیاز iبه قانون داشته باشد ، نمایندگان آن را تدوین خواهند نمود.

وی گفت: چنانچه در موارد دیگر نیز خلا قانونی وجود داشته باشد و یا نیاز است قانون اصلاح شود این امر نیز صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید نمود: همچنین نظارت بر اجرای قوانین نیز بر عهده نمایندگان مجلس است بنابراین چنانچه مشکلی در اجرای مصوبات جمعیتی وجود داشته باشد مجلس این موضوع را پیگیری خواهد نمود.

سعیدی با اشاره iبه اینکه برای اجرای درست مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ساز و کار دقیقی تدوین شود ، گفت: در اجرای بیمه آتیه فرزندان با توجه iبه قانونی نبودن آن ، مشکلاتی وجود داشت که این موارد در  مصوبات تازه رفع خواهد شد و البته بار دیگر بیمه آتیه در سیاستهای تازه گنجانده شده که این بار بدرستی اجرایی می گردد.

به گفته وی ، سیاستهای تشویقی در نظر گرفته شده باید iبه گونه ای تدوین شود که برای مدت کوتاهی اجرایی نشده و رها نشود و همچنین در مراحل بعدی آن باید سیاستهای حمایتی ، iبهداشتی ، درمانی ، آموزشی ، اشتغال و… تدوین تا این کار نیمه کاره رها نشود.وی تاکید نمود: چنانچه برنامه ریزی درستی برای اجرای سیاستهای جمعیتی تدوین نشود این سیاستها پس از مدتی در اجرا iبه شکست برمی خورد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.