نظارت شهرداری بر حریم تهران برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرکل حریم شهرداری تهران با بیان این که شهرداری در محدوده حریم و روستاهای واقع در آن سالانه ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: این در حالی است که درآمد شهرداری سالانه از این محدوده حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) مهندس سید مصباح الدین متقی افزود: شهرداری تهران حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در حریم و روستاهای واقع در حریم و بازسازی راه‌های واقع در حریم و خدماتی که به این روستاها ارائه می‌شود هر سال هزینه می‌کند در صورتی که درآمد شهرداری در سال حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: از این میزان هشت درصد برای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که امسال نیز هشت میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی اقدام شد و قالب این پروژه‌ها برای روستاییان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که جزو وظایف شهرداری است، اما شهرداری خدماتی فراتر از وظایف خود انجام می‌دهد، مانند آنچه که در روستاهای منطقه ۲۰ و ۱۸ ارائه می‌شود.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به درآمدی که از پالایشگاه‌ها اخذ می‌شود، تصریح کرد: این تفکر که درآمد پالایشگاه‌ها به شهرداری اختصاص می‌یابد درست نیست، بلکه درآمد پالایشگاه توسط وزارت دارایی به وزارت کشور می‌رود و توسط این وزارتخانه بین فرمانداری‌ها تقسیم می‌شود.

متقی در ادامه اظهار کرد: در چهار سال قبل برخوردهای قاطعی برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران انجام شده است و هرجا که توسط مراکز نظامی و انتظامی مورد تصرف قرار گرفته، شهرداری در حد وظایف خود اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام داده است تا از این کار جلوگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با فرهنگسازی صورت گرفته و اقدامات مختلفی که انجام شده، ساخت و سازهای واقع در حریم بیش از پیش کنترل شود و از این فرصت مناسب به بهترین شکل و برا ی استفاده همه شهروندان بهره‌برداری شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.