نظارت مضاعف بر فرآیند گودبرداری

جام جم آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهردای تهران با اشاره به تهیه فرآیندی در زمینه نظارت بیشتر بر عملکرد مهندسان ناظر، گفت: امیدواریم با طی این فرآیند و نظارت مضاعف بر فرآیند گودبرداری و اجرای سازه نگهبان، شاهد کاهش آسیب ها و حوادث ناشی از آن باشیم.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا جاوید گفت: در راستای کاهش خطرات احتمالی ناشی از گودبرداری ، اداره کل معماری و ساختمان شهرداری و همچنین سازمان نظام مهندسی در حال کارشناسی هستند تا فرایند نظارت بر مهندسان ناظر در ساختمان ها تقویت شود.

وی با تاکید بر اهمیت همه عوامل ساخت و ساز، افزود: بر این اساس قرار است تا مجریان ساختمان و مهندسان ناظر ، نظارت مضاعفی در فرآیند گودبرداری و اجرای سازه نگهبان داشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تا به این ترتیب و با اجرای این فرآیند شاهد کاهش آسیب ها و حوادث ناشی از گودبرداری ساختمان ها باشیم.

جاوید همچنین در مورد اقدامات انجام شده در زمینه تهیه شناسنامه فنی ساختمان ها نیز گفت: مذاکرات با سازمان نظام مهندسی استان تهران در این راستا در حال پیگیری است تا در نهایت تفاهم نامه ای ایجاد شود که زمینه صدور شناسنامه فنی ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان را فراهم کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.