نظارت های هوشمندانه با طرح انتزاع

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با

با بیان مطلب فوق افزود: یکی از عوامل بسیار مهم در نبود تعادل محصولات کشاورزی عدم نظارت دقیق وزارت جهاد کشاورزی در معضل تولید است.

وی ادامه داد: واردات در فصل تولید محصولات کشاورزی باعث افت شدید قیمت محصولات و کاهش انگیزه کار برای تولیدکنندگان می شود.

نوری افزود: امسال سال حمایت از تولید ملی است اما در کشور در بخش کشاورزی هیچگونه هماهنگی و تعادلی وجود ندارد و عدم تعادل در عرضه و تقاضا باعث بالا رفتن قیمت محصولات می شود.

وی در خصوص طرح انتزاع تاکید کرد: در صورتی که طرح انتزاع تصویب و به خوبی مدیریت شود بازار داخلی و خارجی محصولات کشاورزی صد در صد رونق خواهد یافت و عدم هماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برطرف می شود.

نوری نماینده استان خوزستان در خصوص عرضه خرمای ماه رمضان ادامه داد:‌ برای اینکه هیچگونه کاهش عرضه خرما در کشور نداشته باشیم باید برنامه ریزی دقیقی در خصوص عرضه و تقاضا صورت گیرد تا بازار داخل تامین شود.

وی اضافه کرد: از مشکلات اساسی که بخش کشاورزی با آن مواجه است مسئله کمبود آب و خشکسالی است که اگر برنامه مشخصی در خصوص استفاده بهینه از منابع صورت گیرد و از تمام ظرفیت های موجود در این بخش استفاده می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.