نظامیان سابق رژیم صهیونیستی از حملات پی‎درپی ارتش به کودکان فلسطینی خبر دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعدادی از نظامیان سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کردند ارتش این رژیم به طور مرتب حتی در زمانی که اوضاع آرام است، به کودکان فلسطینی حمله می کند.

بر اساس این گزارش، سازمانی موسوم به ‘شکستن سکوت’ متشکل از سربازان سابق ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار سی مورد از اظهارات نظامیانی که اکثر آنها خواسته اند نامشان فاش نشود، تایید کرد خشونت علیه کودکان در کرانه باختری که گاهی اوقات کودکان بسیار خردسال را نیز شامل می شود، از امور عادی ارتش است.

اظهارات گردآوری شده در این مجموعه به سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ که بعد از انتفاضه دوم دورانی نسبتا آرام بود، مربوط می شود.

به عنوان مثال یک گروهبان سابق حمله ای تلافی جویانه را در یکی از محله های نزدیک رام الله در کرانه باختری بعد از رویارویی با فلسطینی ها تشریح کرده است.

این نظامی صهیونست در توضیح این حادثه گفت، ده ها نظامی چماق به دست، مردم را به شدت کتک می زدند و کودکانی که به جا می ماندند، بازداشت می شدند. دستور صادر شده بود مردم را به دویدن وادار کنند و آنها را به زمین بیاندازند و کسی که تند نمی دوید به شدت کتک می خورد، اینها بخشی از مقررات بود .

گروهبان دیگری عملیاتی را در روستایی در کرانه باختری بعد از پرتاب سنگ به طرف خودروهای متعلق به شهرک نشین ها توسط کودکان ، شرح داده است.

او می گوید نظامیان به گروهی کودک نه یا ده ساله که روی بالکنی پناه گرفته بودند، حمله ور شدند و فرمانده گروه ، نارنجکی دودزا پرتاب کرد تا آنها را وادار کند از بالکن پایین بیایند. سپس وی یکی از کودکان را گرفته و بر زمین انداخت و اسلحه خود را روی سر وی قرار داد.

این گروهبان صهیونیست در ادامه می افزاید: کودک وحشت زده شد و یقین کرده بود که کشته خواهد شد به همین دلیل برای نجات جانش التماس می کرد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای با محکوم کردن این مجموعه اظهارات مدعی شد، اظهارات موجود در این مجموعه بسیار مبهم است و امکان تحقیق درباره آنها ممکن نیست.

بیانیه ارتش در ادامه می افزاید، این مجموعه با جمع آوری اظهاراتی متعلق به دوره ای طولانی و با امتناع از اشاره به جزئیات نشان داده است که هدفش تسهیل انجام تحقیقات نیست بلکه تلاش می کند درباره ارتش به تبلیغات منفی مبادرت کند.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۷۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.