نظام آموزشی کشور درآستانه تحول بزرگ

جام جم آنلاین: وزیر آموزش وپرورش صبح امروز در دومین نشست مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا-اقیانوسیه از تحول بزرگ در نظام آموزشی کشور خبر داد.

 به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حمید رضا حاجی بابایی با اشاره به این همایش سودمند که زمینه ساز تبادل تجارب وهمفکری مجالس قانون گزاری کشورها برای پیشرفت آموزش به ویژه درکشورهای آسیا واقیانوسیه را فراهم می سازد افزود: امیدوارم نتایج این تلاش وهمفکری برای نظام های آموزشی به ویژه کشورهای عضو(FASPET) بسیار مفید وارزشمند باشد.

وزیر آموزش وپرورش به تجارب ارزشمند کشورمان درزمینه اهداف برنامه آموزش برای همه اشاره کرد وخاطر نشان ساخت: درفرهنگ اسلامی، یادگیری و آموزش مداوم امری واجب وعبادتی بزرگ تلقی می شود .

وی با تاکید بر اینکه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آموزش وپرورش با کیفیت حق عمومی است اظهار کرد: دولت وسایل آموزشی وتربیت بدنی رایگان را برای کلیه مردم تا پایان دوره متوسطه فراهم آورده است.

حاجی بابایی درادامه افزود: الزامات دینی وقانونی شرایط مناسبی را برای تحقق برنامه های آموزش برای همه درکشورمان ایجاد کرده است وتلاش برای توسعه فرهنگ یادگیری وارتقای آموزش عمومی نتایج ودستاوردهای درخشانی دنبال داشته است .

وزیر آموزش وپرورش به برنامه های اجرایی شده درکشورمان که ملهم از فلسفه ،مبانی واصول متعالی دین اسلام ودیدگاه های نوین پژوهشی و ویژگی های ملی وبومی کشور است اظهار داشت:‌استفاده از تجارب کشورمان می تواند به همگرایی واعتلای نظام آموزشی سایر کشورها کمک کرده وشیوه های نوینی را به مجامع علمی وآموزشی پیشنهاد نماید.

وی با توجه به همه تحریم ها درسال های پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد:‌با تصویب قوانین مساعد و اولویت مناطق محروم ، مدارس کشور به سرعت توسعه یافته ودسترسی به فضای آموزشی مناسب و با کیفیت برای همه مناطق کشور ممکن شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.