نظام آموزشی هنرستان ها سه ساله می شود

محمد شریف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از سال تحصیلی جدید (مهرماه امسال) نظام آموزشی کشور شش، سه، سه می شود و براساس این نظام، در دوره ابتدایی و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش یک پایه تحصیلی اضافه می شود.

وی گفت: در مقطع ابتدایی یک پایه به عنوان ششم و در هنرستان های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش با اضافه شدن یک پایه تحصیلی دیگر، مجموع سال های تحصیلی از دو سال به سه سال افزایش می یابد.

شریف زاده با بیان اینکه یک پایه از مقطع متوسطه کم می شود، گفت: پیش از این نظام آموزشی در هنرستان ها دو ساله بود به گونه ای که دانش آموزان در سال اول دبیرستان به عنوان متوسطه عمومی انتخاب رشته کرده و دو سال در رشته های فنی و حرفه ای یا کاردانش تحصیل می کردند.

شریف زاده افزود: با تغییر این نظام آموزشی، دانش آموزان در پایه سوم راهنمایی براساس هدایت تحصیلی و زیر نظر مشاوران انتخاب رشته کرده و از سال آینده به مدت سه سال در هنرستان تحصیل خواهند کرد.

وی گفت: تغییر نظام آموزشی در هنرستان ها از مهرماه امسال آغاز می شود و ظرف چهار سال آینده و به تدریج نظام آموزشی هنرستان ها از دو سال به سه سال تغییر می کند.

شریف زاده اضافه کرد: تبدیل این نظام آموزشی نوید خوبی برای هنرستانی ها است چرا که خروجی های این نظام آموزشی بلافاصله وارد بازار کار می شوند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با تغییر نظام اموزشی هنرستان ها، محتوای آموزشی نیز تغییر خواهد کرد.

شریف زاده اضافه کرد: با تغییر نظام آموزشی هنرستان ها برحسب رشته تحصیلی از یک هزار و ۲۵۰ تا یک هزار و ۳۸۰ ساعت برنامه درسی در سال ارایه می شود که با این تغییرات، نظام آموزشی هنرستان ها در حد استانداردهای بین المللی ارایه خواهد شد.

به گفته وی در سال تحصیلی آینده ۸۰۰ هزار هنرجو در شش هزار مرکز آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل خواهند کرد.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۹۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.