نظام بانکی با خرد جمعی بر مشکلات غلبه می کند

۱۸اردیبهشت،

بینا- اولین نشست مدیران صف و ستاد بانک رفاه در سال تازه با حضور مدیر عامل، رییس و اعضای هیات مدیره ، مدیران امور و روسای اداره های صف و ستاد در بابلسر برگزار شد.

به گزارش بنکر (Banker)، محمد رضا نظری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره بانک رفاه در این همایش گفت: نظام بانکی قلب تپنده اقتصاد است و باید این حوزه توسط متخصصان و اهل فن مدیریت شود. ما نیز در بانک رفاه که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و از نیروهای متخصص ، جوان و تحصیلکرده برخوردار است ، تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به سهم خود اهداف کلان نظام بانکی را جامه عمل بپوشانیم.
وی افزود: با توجه به اینکه درصد بالایی از مسائل پولی و به طور کلی اقتصاد کشور، مرتبط با مسائل بانکی است، مسئولیت این حوزه را دو چندان کرده و باید همه دست اندرکاران نظام بانکی با خرد جمعی خود بر مشکلات فائق آیند.
مدیر عامل جذب منابع را از اصول اساسی بانک و موتور محرکه بسیاری از فعالیت ها خواند و افزود: بسیاری از برنامه ها و اهداف بانک در حوزه اشتغالزایی ، کمک به تولید و صنعت و بخش های مختلف اقتصادی منوط به جذب منابع است و باید تلاش کنیم در این حوزه بسیار متفاوت تر از پیش گام برداریم و بانک رفاه برای این منظور برنامه ها و اهداف کلانی ترسیم کرده است.
نظری در سخنان خود اعطای تسهیلات را برای به گردش درآوردن چرخه اقتصادی کشور ضروری خواند و افزود: باید تلاش کنیم همه اقدامات بانک در حوزه تخصیص منابع در چارچوب مقررات و ضوابط جاری باشد و نباید بگذاریم مطالبات معوق که اکنون چالش اساسی نظام بانکی است، بیش از پیش مشکل ایجاد کند.
مدیر عامل ادامه داد: وقتی اعطای تسهیلات قاعده مند باشد، مطالبات معوق نیز کاهش می یابد؛ نگاهی به آمار و ارقام مطالبات در نظام بانکی نشان می دهد، از استانداردهای جهانی فراتر رفته ایم و باید تلاش کنیم سرمایه های بانک درخدمت تولید و رشد اقتصادی کشور باشد.
نظری توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر الزامات مهم بانک رفاه برشمرد و گفت: در دنیای امروز، رقابت در حوزه خدمات الکترونیک است و با برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدتی که برای این حوزه ترسیم کرده ایم، چشم انداز پیش رو را بسیار روشن می بینم و بانک رفاه به زودی دستاوردهای فراوانی در این حوزه ارائه خواهد کرد.
مدیر عامل بانک رفاه در ادامه بر اصل شایسته سالاری در بانک رفاه و ارائه آموزش های کاربردی و تخصصی به نیروهای بانک تاکید کرد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.