نظام جدید سوادآموزی در کشور اجرا می‌شود

جام جم آنلاین: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از برگشت بی سوادی و تحکیم آموزش های سوادآموزی، نظام جدید سوادآموزی در کشور اجرا می شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی باقرزاده در گردهمایی مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی و شهری و کارکنان سوادآموزی سراسر استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در این نظام آموزشی ۲۰۰ ساعت آموزش شامل ۷۰ ساعت حضوری و ۱۳۰ ساعت غیرحضوری برای سوادآموزان در نظر گرفته شده تا خواندن و نوشتن سوادآموزان فراموش نشود.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: در این نظام کتاب ها و ساختار آموزشی تغییر کرده و مراحل آموزشی نیز کاهش یافته است.

وی گفت: سرانه آموزش هر نفر نیز در این نظام آموزشی از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش یافته و به منظور پشتیبانی از این نظام، اتاق ها و ساختمان های آموزش و پرورش برای آموزش فرد به فرد و حق التدریسی در اختیار سوادآموزان قرار داده می شود.

باقرزاده با بیان این که ظرف سه سال آینده متعهدیم که بی سوادی در کشور ریشه کن شود، افزود: در زمان حاضر در ایران چهار میلیون و ۱۵۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کم سواد هستند که اولین اقدام، شناسایی اسمی آن ها و به کارگیری تمام ظرفیت های موجود در جامعه برای اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.