نظام حقوقی آب های آزاد در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا و براساس دستور جلسات هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اعضای کارگروه دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روز دوشنبه رسیدگی به طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان و لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح را در دستور کار خود دارند.

همچنین اعضای کارگروه امنیت این کمیسیون روزدوشنبه به بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی و طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می پردازند.

نظام حقوقی آب های آزاد نیز روز سه شنبه با حضور مسوولان ذیربط در کارگروه امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم رسیدگی می شود.

اعضای کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در روز دوشنبه به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل‌های اول و دوم الحاقی به کنوانسیون‌های ژنو و تعیین و مطالعه راهکارهای مرتبط با شرح وظایف و امور محوله به کارگروه می‌پردازند.

**وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اجتماعی مجلس می رود

‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه هفته جاری برای پاسخ به سوال هفت تن از نمایندگان در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس حضور می یابد.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون میزبان مسوولان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هستند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه نشست مشترکی نیز با مسوولان سازمان بهزیستی کشور دارند.

بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران، تعیین تکلیف تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین طرح رفع موانع اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه‌ی مجازات متخلفان در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارند.

رییس مرکز آمار ایران نیز روز سه شنبه با حضور در این کمیسیون گزارشی از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ ارایه می کند.

نشست مشترک با مسوولان سازمان دامپزشکی کشور در دستور کار جلسه روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون اقتصادی مجلس میزبان دو وزیر اقتصادی دولت

‘مهدی غضنفری’ وزیر صنعت و معدن و تجارت و ‘سید شمس الدین حسینی’ وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حاضر می‌شوند.

همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز دوشنبه به بررسی طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده می پردازند.

اعضای این کمیسیون همچنین رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را در دستور کار خود دارند.

**بررسی طرح اداره صدا وسیما، تنها برنامه این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه طرح اداره سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارند.

**حضور رییس،معاونان و دادستان دیوان محاسبات کشور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون نشست مشترکی با رییس، معاونان و دادستان دیوان محاسبات کشور دارند.

همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه‌ روز سه‌شنبه خود بحث پیرامون خط مشی آینده و نهایی کردن شرح وظایف کمیسیون را ادامه می دهند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی ، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

سیام/۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۶۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.