نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان، گامی مهم در راستای اجرای عدالت آموزشی و پرورشی است

فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران حداقل شرایط لازم جهت اخذ رتبه مربی معلم را داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی با ۵ سال تجربه عنوان کرد.


 به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  محمدعلی امیری گفت: حساسیت و اهمیت امر تعلیم و تربیت و نیز دسترسی به حوزه ای از معرفت که ما را نقشه راه باشد، نیازمند ترویج پژوهش های علمی در آموزش و پرورش است که این مهم در طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان ، مورد توجه جدی قرار گرفته است .  
مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به نقش ارزنده نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان در ایجاد انگیزه و اشتیاق، بین فرهنگیان ، تصریح کرد: مقوله پژوهش سهم به سزایی در تدوین برنامه های آموزش و پرورش دارد و از این پس ، معلمانی حائز ارتقا می شوند که خود محقق و پژوهشگر باشند.  
وی با بیان این که ارج نهادن به مقوله « پژوهش و تحقیق» در ارتقای معلمان ،یکی از نکات امیدآفرین طرح رتبه بندی حرفه ای به شمار می آید، تصریح کرد: دانش آموزان ما حق دارند از معلمانی بهره مند شوند که پژوهش محور و اهل مطالعه باشند.
امیری با تاکید بر این که نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان، گامی مهم در راستای اجرای عدالت آموزشی و پرورشی می باشد، افزود: معلم، طلایه دار عرصه تلاش پیشرفت فکری فرزندان این مرز و بوم است و باید به طور مداوم در پی شکوفایی استعدادها و و بروز اندیشه های نو باشند.
وی خاطرنشان کرد: آموزگاران ، دبیران ، هنر آموزان ، مربیان امور تربیتی ، مشاوران ، مراقبین سلامت ، معاون آموزگار ، معاونین و مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی و پرورشی در صورت احراز شرایط می توانند رتبه های مربی معلم ، استادیار معلم ، دانشیار معلم و استاد معلم را کسب نماید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: حداقل شرایط لازم جهت اخذ رتبه مربی معلم، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی با ۵ سال تجربه ، دارا بودن کارت صلاحیت حرفه ای تدریس و موفقیت در آزمون ملی شایستگی تخصصی می باشد.
یادآور می شود «آیین نامه نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان» در سایت اداره کل آموزش و پرورش مازندران به نشانی mazand.medu.ir قابل دریافت می باشد.
 
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.