نظام سیاسی لبنان جرات پذیرش پیشنهاد ایران درخصوص تجهیز ارتش را ندارد

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی درمراسم افطاری هیات پشتیبانی ازمقاومت اسلامی که درهتل ‘گلدن پلازا’در ضاحیه جنوبی بیروت درحال برگزاری است، با تاکید براینکه ‘همه ما بر این امر که ارتشی قوی می خواهیم، اتفاق نظر داریم’، گفت: چالشی پیش روی نظام سیاسی لبنان وجود دارد که آیا می تواند بپذیرد که ایران که ابراز آمادگی کرده ارتش کشورمان را تجهیز کند، این اقدام را انجام دهد.

سیدنصرالله ادامه داد: تا به امروز کسی دیدگاه استراتژی دفاعی حزب الله که از سال ۲۰۰۶ میلادی بر سر میز گفت وگوهای ملی مطرح شده را بررسی نکرده است.

وی گفت: بعد از آن کشور با حوادث و رویدادهای مختلفی روبرو شد تا زمانی که ‘میشل سلیمان’رییس جمهور لبنان گروههای سیاسی را به تشکیل گفت وگوهای ملی برای بررسی موضوع سلاح دعوت کرد.

سید نصرالله ادامه داد: کسی دیدگاه ما در مورد دفاع از لبنان را مورد بررسی قرار نداده، چرا که عده ای در لبنان طبق خواست آمریکا بیشتر به دنبال کنار گذاشتن سلاح مقاومت هستند تا بررسی راهکار چگونگی حمایت از لبنان.

دبیرکل حزب الله با اشاره به استراتژی دفاعی جریان ۱۴ مارس تأکید کرد: استراتژی دفاعی جریان ۱۴ مارس، تنها درضرورت تحویل سلاح حزب الله به ارتش لبنان محدود می شود.

وی با اشاره به سخن یکی از سران جریان ۱۴ مارس مبنی براینکه ‘حزب الله بعد از سقوط نظام سوریه، دیر یا زود سلاح خود راتحویل خواهد’, ادامه داد: تمام تلاش جریان ۱۴ مارس تنها در مسئله کنار گذاشتن سلاح حزب الله بدون انجام هیچ تلاشی در راستای چگونگی حمایت لبنان است.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: یکی از سران جریان ۱۴ مارس نیز گفته است که گفت وگو بر سرسلاح مقاومت بی نیتجه است؛ من به این شخص می گویم این سخن صحیح است چرا که جریان ۱۴ مارس در اصل خواهان گفتگو درباره چگونگی ایجاد راهکار حمایت از لبنان نیست.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: اگر هدف آنها از گفت وگو، حقیقتا ایجاد استراتژی دفاعی درست باشد، هیچ هدفی مقدس تر این مسئله حتی درعرصه های عمرانی و اجتماعی وجود ندارد.

سید نصرالله افزود: این گروه در حالی دم از بازگشت به میز گفت وگوهای ملی می زنند که تنها هدفش بهره برداری سیاسی از این موضوع وساقط کردن دولت فعلی (نجیب میقاتی) است اما با وجود همه این مسایل ما هرگز گفت وگوهای ملی را تحریم نخواهیم کرد.

ادامه دارد…

خاورم**۲۰۲۴**۲۰۲۳**۱۰۳۰*۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۵۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.