نظرسنجی درباره مداخله نظامی در سوریه

جام جم آنلاین: با آغاز ناآرامی‌ها در سال ۲۰۱۱ و گسترش آن طی ماه‌های بعد، دخالت نظامی کشورهای خارجی از جمله موضوعاتی بوده که بارها به آن اشاره شده است.

در این میان موسسات نظرسنجی بین‌المللی با انجام نظرسنجی‌های‌ مختلف در برخی از کشورها، میزان مخالفت افکار عمومی با این امر را نشان داده‌اند. در ادامه به سه نمونه از این نظرسنجی‌ها اشاره می‌شود.

نظرسنجی از مردم کشورهای آمریکای لاتین

نظرسنجی از مردم کشورهای آمریکای لاتین درباره مداخله نظامی در سوریه توسط شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «تله‌سور» ونزوئلا و به روش مصاحبه تلفنی با ۴۱۰۰ بزرگسال در پنج کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، آرژانتین، برزیل، شیلی و کلمبیا) در تاریخ ۲ تا ۵ ژوئن ۲۰۱۲ انجام شده است.

در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شده است: آیا با مداخله نظامی بین‌المللی در سوریه موافقید یا مخالف؟ نتایج نشان می‌دهد ۸۵ درصد از پاسخگویان با مداخله نظامی در سوریه مخالف و ۱۳ درصد با آن موافقند. دو درصد نیز گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند.

نظرسنجی از مردم ترکیه

نظرسنجی از مردم ترکیه درباره مداخله نظامی این کشور در سوریه توسط مرکز مطالعات اقتصادی و سیاست خارجی کشور ترکیه و به روش مصاحبه تلفنی با ۱۵۰۰ بزرگسال ترک در تاریخ پنج مه ‌تا پنج ژوئن ۲۰۱۲ انجام شده است.

در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شده است: درباره بحران سوریه آیا معتقدید دولت ترکیه باید مداخله نظامی کند یا سیاست‌های فعلی ادامه یابد؟ نتایج نشان می‌دهد ۵۷ درصد پاسخگویان با مداخله نظامی ترکیه در سوریه مخالف و ۱۲ درصد با آن موافقند. ۱۶ درصد معتقدند سیاست‌های فعلی باید تداوم یابد. ۱۵درصد نیز گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند.

نظرسنجی از مردم فرانسه

نظرسنجی از مردم فرانسه درباره مداخله نظامی کشورشان در سوریه توسط موسسه فرانسوی ایفوپ و به روش مصاحبه تلفنی انجام شده است.

در این نظرسنجی پرسیده شده است: در صورت مداخله نظامی بین‌المللی در سوریه، آیا با مشارکت فرانسه موافقید یا مخالف؟ نتایج نشان می‌دهد ۵۲ درصد از پاسخگویان با مشارکت فرانسه در مداخله نظامی بین‌المللی در سوریه موافق و ۴۵ درصد با آن مخالف‌اند.

سه درصد نیز گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند. مقایسه نظرسنجی جدید با نظرسنجی مشابه که در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۹۰) انجام شد، نشان می‌دهد بر میزان افراد موافق مشارکت فرانسه در اقدام نظامی بین‌المللی علیه سوریه افزوده شده و از درصد مخالفان کاسته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.