نظرسنجی کاهشی کیتکو از قیمت طلا+نمودار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در نظرسنجی این هفته کیتکو از تحلیلگران تکنیکال، معامله‌گران حرفه‌ای بازار و نیز کارشناسان در بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، از مجموع ۱۹ شرکت کننده ۳ نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا این هفته رشد خواهد کرد ۱۳ نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و سه نفر نیز معتقد بودند این هفته قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت

خبراقتصادی;نتیجه نظرسنجی این هفته کیتکو از تحلیلگران تکنیکال، معامله‌گران حرفه‌ای بازار و نیز کارشناسان در بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، از مجموع ۱۹ شرکت کننده اعلام شد هفته پیش قیمت طلا نوسانی قابل‌ملاحظه داشت. اواسط هفته پس از انتشار یافتن چند خبر منفی از اقتصاد آمریکا، همزمان با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا رشد کرد اما در روزهای پایانی هفته قیمت‌ها افول کردند. انتشار یافتن چند خبر مثبت از اقتصاد آمریکا به رشد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر منجر شد. در ادامه ضمن بررسی وضعیت کنونی بازار فلز زرد، به پیش‌بینی این هفت کیتکو دربارهٔ قیمت طلا در هفته جاری می‌پردازیم.

اواسط هفته پیش، گزارش‌هایی که از وضعیت شاخص اعتماد مصرف کنندگان و مدیران شرکت‌های آمریکایی و نیز وضعیت بازار کار انتشار یافت عموما منفی بودند طوری که تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که بانک مرکزی آمریکا محدود کردن سیاست‌های انبساطی خود را حداقل تا ماه مارس سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد انداخت. بدین ترتیب زمینه برای کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا مهیا شد.

اما روز جمعه اعلام شد تولید کارخانه‌ای در آمریکا رشدی بالا داشته است. بنا به اعلام موسسه مدیریت عرضه آمریکا (ISM) در ماه قبل میلادی، اکتبر، فعالیت‌ها در بخش تولید کارخانه‌ای این کشور بیشترین رشد را از دو سال و نیم قبل داشته است. در گزارش این نهاد آمده است، شاخص فعالیت‌ها در بخش تولید کارخانه‌ای از ۵۶٫۲ در ماه سپتامبر به ۵۶٫۴ رسیده است که بالاترین رقم از آوریل سال ۲۰۱۱ است. رشد قابل‌ملاحظه فعالیت‌های کارخانه‌ای در حالی رخ داده که در شانزده روز اول ماه اکتبر بسیاری از نهادهای دولت آمریکا به سبب تصویب نشدن بودجه تعطیل بودند.

در نتیجه انتشار یافتن این خبرها مثبت، ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر به شدت رشد کرد و قیمت طلا کاهش یافت. سبب رشد ارزش دلار مطرح شدن دوباره برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا بوده است.

 اما عامل بعدی کاهش قیمت طلا پیش‌بینی کمتر شدن تقاضا برای طلا در فصل فستیوال‌ها در هند به سبب محدودیت بر واردات طلا از سوی دولت این کشور است. دولت هند با هدف کاستن از کسری بودجه محدودیت‌هایی بر واردات طلا اعمال کرده است. هند سال پیش بزرگ ترین مصرف کننده طلای جهان بود و این کشور تقریبا تمام طلای مورد استفاده خود را از خارج وارد می‌کند. به گزارش جهان سهم، عامل دیگر، کاهش انتقال طلا از هنگ کنگ به چین در ماه سپتامبر است. واردات خالص طلا از هنگ کنگ به چین در ماه سپتامبر ۱۰۹٫۴ تن بود درحالیکه در ماه آگوست این رقم ۱۱۰٫۲ تن بوده است.

اما در نظرسنجی این هفته کیتکو از تحلیلگران تکنیکال، معامله‌گران حرفه‌ای بازار و نیز کارشناسان در بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، از مجموع ۱۹ شرکت کننده ۳ نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا این هفته رشد خواهد کرد. ۱۳ نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و سه نفر نیز معتقد بودند این هفته قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت. گروهی که کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند معتقد بودند رشد ارزش دلار، بهبود شرایط اقتصاد آمریکا و کاهش نرخ تورم در منطقه یورو بر قیمت طلا فشار وارد خواهد کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.