نظری‌مهر از تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن بیماران صعب‌العلاج انتقاد کرد

دوشنبه ۲۶ تیر – ۱۱:۵۰:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از اجرایی نکردن پوشش بیمه‌ای بیماران خاص در کشور٬ گفت: پوشش بیمه‌ای این بیماری‌ها هم مانند همه بخش‌های دیگر با مشکلات زیادی روبه‌رو است؛ از این‌رو سازمان‌های بیمه‌گر باید برای افزایش حمایت‌ها از این قشر تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدجواد نظری‌مهر با بیان اینکه در چند سال اخیر  آمار بیماران سرطانی و خاص در کشور رشد زیادی داشته است٬ تصریح کرد: متأسفانه به‌علت نبود حمایت از سوی دستگاه‌های اجرایی و حمایتی٬ این قشر از جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.
نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از اجرایی نکردن پوشش بیمه‌ای بیماران خاص در کشور٬ گفت: پوشش بیمه‌ای این بیماری‌ها هم مانند همه بخش‌های دیگر با مشکلات زیادی روبه رو است؛ از این‌رو سازمان‌های بیمه‌گر باید برای افزایش حمایت‌ها از این قشر تلاش کنند.
وی با مد نظر قرار دادن افزایش اعتبارات بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بودجه سال ۹۱ ٬ یاد‌آور شد: در بودجه ۹۰ اعتبار اختصاص یافته به این بخش حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که خوشبختانه این اعتبارات در بودجه ۹۱ به حدود ۲۲۰ میلیارد تومان ارتقاء یافت.
این نماینده مجلس نهم٬ با اشاره به مشکلات بیماران خاص و صعب‌العلاج در رابطه با تأمین دارو و تجهیزات پزشکی٬ افزود: با توجه به اینکه تعداد بیماران صعب‌العلاج رو به افزایش است؛ دولت باید اقدامات و برنامه‌ریزی خود را دوچندان کند تا بتواند تنها گوشه‌ای از مشکلات این بیماران را کاهش دهد.
دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر اینکه سهم بیمه‌ از هزینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج باید افزایش پیدا کند؛ اعلام کرد: مسئولان به‌ویژه سازمان‌های بیمه‌گرباید با برنامه‌ریزی٬ طرح‌های حمایتی از این‌گونه بیماران را گسترش دهند.
بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی هم‌اکنون افزون‌بر ۶۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۱۵۰۰۶۳۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.