نظر اعضای شورای نگهبان تابع هیچ شخص یا گروهی نیست

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تأکید بر اهمیت جایگاه دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استان‌ها، گفت: اعضای شورای نگهبان هر یک نظر مستقل خود را دارند و نظر آنها تابع هیچ شخص یا گروه دیگری نیست و تنها با توجه به اطلاعات و برداشت خود در چارچوب قانون اظهارنظر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سیامک ره پیک در همایش دفاتر نظارت استانی شورای نگهبان، با بیان این مطلب افزود: اعضای شورای نگهبان در امر نظارت بر قانونگذاری نیز از نظرات مختلف کارشناسی از جمله مجمع مشورتی فقهی و پژوهشکده شورای نگهبان استفاده می‌کنند اما در تصمیم‌گیری نهایی، نظر مستقل خود را دارند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان برای انجام وظایف قانونی خود در کسب اطلاعات، با مراجع چندگانه نیز ارتباط دارد که این ارتباط از جمله مقدمات تصمیم‌گیری است، البته در این ارتباط همواره باید شأن شورای نگهبان محفوظ بماند.

وی بر لزوم ارتباط بیشتر مسئولان دفاتر استانی شورای نگهبان با اعضای این شورا تاکید کرد و ادامه داد: ارتباط بیشتر مسئولان دفاتر نظارت استانی با اعضای شورای نگهبان به ویژه در مورد بررسی صلاحیت نامزدها سبب تفاهم بیشتر و در نتیجه تصمیم‌گیری مناسب‌تر خواهد شد.

ره‌پیک در مورد نقش دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استان‌ها نیز اظهار داشت: دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استان‌ها از جمله نقاط ثقل می باشند که در حفظ تعادل سیستم نقش بسیار ضروریی ایفا می‌کنند.

وی در مورد لزوم ارتقای شبکه نظارتی شورای نگهبان نیز گفت: باید به بخش نرم‌افزاری یعنی جنبه‌های آموزشی و فرهنگی شبکه نظارت توجه بیشتری شود. آموزش مؤثر و یکپارچه سبب حرکت روان سیستم خواهد شد؛ بنابراین تمامی اعضای شبکه نظارت باید نسبت به وظایف و اهداف سازمانی توجه باشند.

وی ادامه داد: همچنان که قانونگذاری و نظارت بر قانون امری تخصصی است، امور مربوط به برگزاری انتخابات نیز کاملا تخصصی است و شبکه نظارت باید تخصص‌های لازم را داشته و از این نظر ارتقا یابد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.