نظر رسمی مجلس درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز/ بروجردی:سیاست‌مان حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برای عبور همه کشتی‌ها و نفتکش‌هاست

به گزارش خبرآنلاین علاءالدین بروجردی امروز در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برای عبور همه کشتی ها و نفت کش هاست و حضور نیروهای بیگانه در منطقه ای که متعلق به کشورهای دارای ساحل است مخل امنیت است و حضور آمریکا و کشورهایی که حضور نظامی در این منطقه دارند را تهدیدی برای امنیت منطقه می دانیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، سیاست جمهوری اسلامی ایران را حفظ امنیت منطقه توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که با همه عوامل مخل امنیت منطقه برخورد کند.

بروجردی با رد اینکه سیاست های جمهوری اسلامی منجر به تنش می شود افزود: تصور نمی کنم در مقطع فعلی سیاست جمهوری اسلامی منجر به تنش در منطقه شود البته هرگونه تعرض نظامی و هرگونه دخالتی با اقتدار جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد و رزمایش جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایشی از توانمندی های موشکی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای نخستین بار پهبادهای با قدرت حمل بمب و پرتاب آن در این رزمایش آزمایش شده است جمهوری اسلامی ایران عملاً وارد عرصه جدیدی از اقتدار نظامی شده است که البته هیچیک از اینها به معنی تهدید منطقه نیست بلکه به این معناست جمهوری اسلامی ایران توانمندی های لازم برای برخورد با تعرض ها را دارد.

مذاکرات برای همکاری فراتر از میزان توافق در موضوع حجاج با عربستان در حال انجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص عدم صدور روادید و ویزا برای حجاج ایرانی از جانب عربستان گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم و در استعلام از رئیس سازمان حج و زیارت نیز متوجه شدیم که سهمیه توافق شده با عربستان را گرفتیم و به همین اندازه با وزارت حج عربستان توافق شده است.

وی تأکید کرد: عربستان ویزاهای لازم را صادر کرده اما با توجه به اینکه متقاضی در ایران زیاد است نوعی همکاری فراتر از میزان توافق شده در حال انجام است که این بخش متوقف شده بوده که مذاکرات در این خصوص ادامه دارد و امیدواریم ظرف امروز و فردا این مشکل حل شود. 

بروجردی در خصوص مصوبه کمیسیون صنایع و معادن در مورد مکلف کردن دولت به تغییر نوع سوخت نفت کشها گفت: بدون تردید با توجه به توانمندی های فناوری در عرصه های مختلف از جمله تأمین سوخت های بلند مدت این سقف را برای خود تعریف کردیم تا بتوانیم از فناوری های نوین استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: آنچه کمیسیون صنایع تصویب کرد طرح بسیار خوبی است که بعد از ارسال آن به صحن مورد بحث و بررسی جدی تر قرار خواهد گرفت و این مصوبه گامی در جهت مجموعه سیاست های جمهوری اسلامی ایران است تا بتوانیم سقف توانمندی های خود را به لحاظ فناوری های نوین افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: در خصوص این مصوبه باید در چارچوب عهدنامه NPT و مقررات آژانس از اختیارات استفاده کنیم تا در چارچوب اهداف صلح آمیز نیازهای خود را برآورده کنیم.

/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.