نظر رهبر انقلاب درباره تبلیغات سفر ایشان

از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری منتشر شد؛

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز آخر سفرشان به کرمانشاه در جمع مسئولان استان با اشاره آنچه در سطح شهر مشاهده کرده‌اند، نظرشان را درباره تبلیغات پیرامون سفر اعلام کردند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز آخر سفرشان به کرمانشاه در جمع مسئولان استان با اشاره آنچه در سطح شهر مشاهده کرده‌اند، نظرشان را درباره تبلیغات پیرامون سفر اعلام کردند که به شرح ذیل است:

من یک گلایه‌ى کوچکى هم دارم؛ چند روز است منتظر فرصتى بودم که این گلایه را هم عرض بکنم. آن گلایه این است که من وقتى توى خیابان‌هاى کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفى عکس‌هاى بزرگى از چهره‌ى این حقیر در مسیر نصب شده – به افراط، به اسراف – حتّى به نظرم در راه پاوه که می‌رفتیم، من دیدم در بعضى جاها توى جاده هم عکس نصب کرده‌اند؛ چرا؟ این همه عکس! این کار چند تا اشکال دارد: یکى اینکه اینها هزینه‌بر است، خرج دارد – من اطلاع دارم، می‌دانم – و کارى است کاملاً غیر لازم، با هزینه‌ى سنگین؛ خب، این توجیهى ندارد. ثانیاً این نحوه‌ى کار کردن و عکس زدن و تبلیغ‌هاى اینجورى، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهورى اسلامى و شأن طلبگى ما نیست؛ اینجور کارها مال دیگران است. کار ما بایستى با بساطت و سادگى پیش برود. اینجور کارهاى رنگ و لعاب‌دار، متناسب با وضع ما نیست؛ و البته از لحاظ فنى هم کسى نگاه کند، اینها ضد تبلیغ هم هست. حالا اگر کسى هم می‌خواهد واقعاً یک محبتى بکند، اینها کارهائى است که خیلى تأثیر ندارد؛ تأثیرات عکس هم دارد. به هر حال من گلایه‌مند شدم، منتها ندانستم که به کى باید این گله را بگویم؛ کدامیک از دستگاه‌هاى مختلف در این زمینه دست‌اندرکار بودند و آنها این فکر را، این عمل را، این اقدام را کردند؛ دیدم بهترین جا، همین جاست؛ این چند روزه، جاى دیگرى فرصت پیش نیامد. به هر حال اینجور کارها خوب نیست. این را همه‌ى دوستان، مسئولان و همکاران بدانند؛ این سبک کار کردن و تبلیغاتِ این شکلى، باب انقلاب و نظام اسلامى نیست. ولى خب، حقاً و انصافاً، هم مردم و هم مسئولین، در این چند روزى که ما مهمان شما مردم عزیز کرمانشاه بودیم، سنگ تمام گذاشتند و محبت و صفاى خودشان را به حد اعلى‌ نشان دادند.

بیانات در دیدار مسئولین اجرائى استان کرمانشاه‌ ۱۳۹۰/۰۷/۲۸

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.