نظر فقهی علما تکلیف لحاظ شدن درآمد زنان در پرداخت یارانه نقدی را مشخص می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه براساس تکلیف و وظیفه زن می‌تواند درآمد خود را صرف هزینه‌های زندگی نکند و آن را برای خود پس انداز کند، گفت: بر اساس مباحث شرعی، زن تکلیفی ندارد که اموال خود را در اختیار خانواده قرار دهد اما حکم ثانویه را باید حکومت اسلامی بدهد.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره لحاظ شدن میزان درآمد زن خانواده در فرم ثبت نام دریافت یارانه نقدی، اظهار داشت: بر اساس مباحث شرعی، زن تکلیفی ندارد که اموال خود را در اختیار خانواده قرار دهد اما آن چه که در حال حاضر به صورت عرف انجام می‌شود این است که اکثر زنان اموال خود را در اختیار خانواده قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر شرع و حکم اولیه اسلام در نظر گرفته شود زن تکلیفی در این زمینه ندارد اما اگر عرف رایج در نظر گرفته شود درآمد زنان نیز جزء درآمد خانواده حساب می‌شود، لذا در این مورد باید نظر فقهی علما را جویا شد و نمی‌توان اجتهاد فردی داشت.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: حکم اولیه اسلام در رابطه با این موضوع واضح است اما حکم ثانویه را باید حکومت اسلامی بدهد.  

طبیب‌زاده درباره اقدامات فراکسیون زنان مجلس برای جلوگیری از اعلام درآمد زنان برای دریافت یارانه نقدی نیز توضیح داد: اعضای فراکسیون زنان مجلس با روحانیون و علمای مجلس در حال بحث و گفتگو هستند که  پس از اعلام نظر آنها در این زمینه قطعاً این نظر به عنوان یک راهکار در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناصر:

    اگر درامدهای زنان وخرج کردن پولشان در تورم و میزان عرضه وتقاضا ودیگر مسائل بی تاثیراست که البته نیست میشودحساب نکرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.